Lagning av datorn

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, vad kul tänkte man när vi fick tillbaka en PBG4 som varit på lagning i en vecka... oj - det gick lite oroväckande fort tänkte man iofs...

Man plockar upp datorn ur kartongen... forftarande kall från att ha varit ute ett tag... slår på strömmen och på mindre en en kvart fick man 3 kernel panics.

Vi ringer till apple och kollar vad de har gjort med datorn "Vi hittade inga fel så vi skickade tillbaka den"

hmmm... man blir ju lite ledsen... tråkigt att företag som gör sånna bra och användbara produkter samtidigt ska ha en så undermålig service funktion. Det avskräcker ju onekligen blivande kunder.

inget ovanligt. normalt måste datorn in 2-3 ggr för att dom ska fixa alla fel...

  • Medlem
  • 2002-02-14 13:26

Det här är en storföretagsinställning. Det är samma deal hos t ex Canon. Handlar man en hopplockad dator hos någon liten hökare, kan man åtminstone prata direkt med personen som utför reparationen, vilket kan vara en fördel.

Att skicka tillbaka en produkt, utan att göra något och utan att höra av sig till kunden för att fråga vad som var fel är uruselt.

1
Bevaka tråden