Trasig dator...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-07-01 16:51

Nu är jag ledsen... Min fina, fina iBook (vit) har gått sönder i låset.

Den lilla piggen som haken ska fästa i har brutits av. Fråga mig inte hur

Jag undrar nu: eftersom jag köpte datorn direkt från Applestore, hur gör jag för att få den lagad? Ska jag ringa dem, eller kan man ta kontakt med en återförsäljare vilken som helst som kan fixa det?

Någon som har erfarenheter av garantiproblem? Jag köpte datorn i november, så garanti finns det.

• Oregistrerad
  • 2002-07-01 17:14

Ring Applestore. De berättar för dig hur du skall göra. Troligtvis kommer du få lämna in den till en verkstad i närheten av där du bor och att det kan fixas på plats om de nu har en reservdel dvs... Reservdelsbiten kan dock ta sin lilla tid.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Nu är jag ledsen... Min fina, fina iBook (vit) har gått sönder i låset.

Den lilla piggen som haken ska fästa i har brutits av. Fråga mig inte hur

Jag undrar nu: eftersom jag köpte datorn direkt från Applestore, hur gör jag för att få den lagad? Ska jag ringa dem, eller kan man ta kontakt med en återförsäljare vilken som helst som kan fixa det?

Någon som har erfarenheter av garantiproblem? Jag köpte datorn i november, så garanti finns det.

Som sagt ovan ring Apples support. Ha det så kul i deras telefonköer

Detta påminner mig om min "hemska" minnen med min iBook som var nere på reperation i holland 3 gånger (!) på en månad, som tur var så tog ju Apple sig själv i kragen och byte ut den, men i det här fallet skall väl en reperation gå ganska snabbt tycker jag.

1
Bevaka tråden