Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TiBook - skärmen mörk i mitten...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-04-22 21:42

I botten på skärmen, precis i mitten, ovanför "PowerBook G4"-loggan så har min skärm en liten mörk fläck. Vad är detta? Tycks vara ett latent problem som kommit upp nu de senaste dagarna. Mycket trist.

Finns det nå´n rekommendation om vad man ska ha för bakgrundsfärg etc för att anstränga skärmen så lite som möjligt?

Den har inga döda pixlar men det här är ju hur trist som helst. Man får väl skicka ner den till Holland... eller hur går det till nu?

Jag har ett liknande i nedre vänstra hörnet. Det är aningens, aningens mörkare än resten av skärmen. Det märks knappast om man inte har en ljus bakgrundsfärg, och jag vill ju inte vara utan min älskling. Men störs du av den borde du väl kunna få skärmen utbytt hos en svensk återförsäljare? De får ju göra sådant nuförtiden.

Är ni säkra på att det inte är smuts?
Det tog ett tag för mig att inse att de mörka partierna jag hade helt matchade vissa flitigt använda tangenter. De kladdade nämligen av sig "hudfett" när man stängde locket.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-23 09:52

Inget smuts här inte, men det är just vid "viloläge-lampan" så kanske är det en halvdan konstruktion att ha en lampa så nära en TFT-skärm...?

Nu när ni säger det så kan jag se en aningen mörkare ton i de nedre hörnen. Men ytterst lite och det syns bara om man lägger en vit bakgrund där och tittar noga. Inget i mitten vid vila-dioden dock...

Hoppas bara att fälten inte kryper längre upp på skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-24 16:12

Är det så mycket så man ska börja stänga av burken åtminstone på natten?? Som det är nu har jag den i vila när den inte används, men det är ju egentligen lite onödigt faktiskt. Vad säger ni som fått "smutsfläcken"??
Har en precis nyinköpt 667.

Martin

  • Oregistrerad
  • 2002-04-25 09:09

en liten underlig fråga.
Borde det inte vara någon mjukvara som styr att lampan börjar blinka vid vila?
Om det nu är så att skärmen tar skada så småningom kanske det går att styra så den inte visar att den är i vila?

Martin

  • Medlem
  • 2002-04-30 18:24

Hur mycket "slits" skärmen när den står på? Ska man ställa in burken att dra igång bildskärmsvila redan efter nån minut kanske?
Kan vara bra att veta.

Fredrik

1
Bevaka tråden