Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G4 - skärm = fet ipod?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får in en Powerbook G4/500 på måndag som har varit med om en liten "olycka". Den var utleasad som personaköpsdator och sedan gick företaget i konkurs. Den anställde blev tydligen ganska sur för han har dragit en knytnäve i datorn så att skärmen är spräckt och flera titanium-plåt-delar har blivit böjda.

Datorn är försäkrad men kostnaden för att laga datorn är större än försäljningsvärdet så jag få lösa in den i stort sett gratis. (bara att byta skärmen kostar 15.300 exkl moms och arbete).

Så: vad gör man med en Powerbook G4 utan skärm?

Egentligen är det ju en ultra-kompakt Power Macintosh skulle man kunna säga. Jag tänkte skruva isär den och plocka bort skärmen. Sedan skulle den passa ovanpå min stereo som iTunes komponent. Ljud in i datorn och bild via S-VHS till min TV. Sedan köper man en fjärrkontroll ifrån Moreware så att man kan byta låt via fjärren.

Eller har ni bättre förslag?

Ps. Jag postar bilder här på måndag när jag får hem datorn...

Du kan alltid kolla efter någon annan defekt PowerBook, sen byta delar mellan dem.

Kan man enkelt byta skärm på en Powerbook G4 så kan vi byta underdelar. Eller kanske bara hårddisk. Den har väl 20 Gb?

Jo, den har 20GB hårddisk...men den behöver jag ju för att spara MP3 på! Om jag byter så vill jag ha en ÄNNU större!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-10 21:54

Använd burken som en server, inbyggd UPS

1
Bevaka tråden