Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa i Airport kort i en Ti550

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trodde inte det skulle vara något speciellt gentemot en Ti400.. men tji fick jag.

Det sitter ju sexkants skruvar på undersidan av 550an...
Hur gör man nu??

Va, sexkants!? Forntid! Är det inte Torx du menar? Clas Ohlson har *massor* med roliga verktygsuppsättningar. Till och med Torx 5, som man behöver lupp för att se spetsen på.

Förlåt, mina skruv kunskaper brast i inlägget.. torx ja
Ok får väl göra ett inköp o jobbets vägnar då

Det mest spännande är när man ska få tillbaka undersidan... alltid lika skoj.

Har samma mac som du. Tänk på att du inte i onödan ploppar bort den lilla gummipluppen, det är inte där din antenn ska anslutas utan i det andra lilla hålet. Jag gjorde den missen och svor över att antennsladden var för kort. Apple har en demosida där det nogrant i bild beskrivs steg för steg hur du plockar isär samt sätter ihop TiBooken - kolla den innan du gör något felaktigt.

  • Medlem
  • 2002-04-09 21:07

Det bara *verkar* krångligt för att det är flera skruvar som dessutom inte är "vanliga". Det är faktiskt superenkelt!

Som Olle sa finns det steg-för-steg-anvisningar på Apples hemsida om man orkar söka en aning!

Tack för all hjälp, det är nog inga problem så fort jag kommer under huven, har stoppat in airport kort i min egen Ti400 och ett antal till.. men blev lite förvånad över de nya skruvarna i 550an..

1
Bevaka tråden