Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Pismo-skärmen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej funderar på att antingen köpa en begagnad Pismo (helst 500Mhz/20Gb) eller en begagnad Ti 500.

Har hört att en del som har Pismo har fått problem med sina skärmar efter ett år eller så. Problemet yttrar sig så att hörnen av skärmen blir stundtals lila eller rosa i färgen.

Är det någon här som har råkat ut för detta? Har Ti 500 drabbats också?

Jag har kört min Pismo G3/400 i stort sett dagligen i två år och har inte detta problem. Tycker skärmen är mycket bra. Däremot ligger skärmen lite för nära tangentbordet i ihopfällt läge; detta ger irriterande avtryck på skärmen. Regelbunden rengöring behövs alltså.

Min Pismo 400 får en rosa kant längs ner tills västern efter den har varit i viloläge... men efter några timmar försvinner det...
Skum..
Kanske för den ska bli varm först????

Jag hittade en länk som tar upp problemet med missfärgade Pismo-skärmar på http://www.macintouch.com/pinkpismolcd.html

Jag har en pismo500. Den är ca 14 måndar gammal. Efter att jag för ca 2 veckor sedan installerat ett Airport kort märkte jag en rosa färg ned till vänster på skärmen. Störningen är mer framträdande när skärmen har låg ljusstyrka. Den försvinner helt när jag har maximal ljusstyrka. Störningen är även mer framträdande "i början" (innan datorn är varm???) och avtar tills den efter ngn timma (varierar från gång till gång) försvinner helt.

Jag var förbi MacForum i Göteborg och visade datorn för en av deras tekniker. Han hade aldrig sett ngt liknande (men det är ju ett "känt" problem). Eftersom garantin är utgången menade han att alternativet var att byta skärmen. En kostnad på ca 7000 + moms.

Det finns en diskussion på apple.com under powerbooks som behandlar problemet, dock utan att komma med ngn lösning...

Jag har provat med att ta ut airportkortet igen, men det gör ingen skillnad...

1
Bevaka tråden