Kontrollera fläkten?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iBook 600Mhz, tills idag har fläkten aldrig gått igång.. trodde inte ens det fanns en fläkt. Datorn blev heller aldrig speciellt varm och det var verkligen trevligt när den var knäpptyst.

Fast sen kommer idag, jag lägger den i vila då jag går ut och kommer tillbaka ungefär 2 timmar senare, öppnar den och fläkten går genast igång. Lite konstigt tycker jag med tanke på att den legat i vila och är helt sval, testat att reboota med tanken att något kanske buggade ut när den vaknade ur vilan. Men icke, fläkten har vart igång sen dess.

Det är väl inte så farligt men med tanke på att datorn inte hade några värmeproblem så kan den väl lika gärna vara tyst?

Någon som har en ide?

den har blivit varm... därför surrar den... so?

Min surrar hela tiden, så det är nog inget problem.

Citat:

den har blivit varm... därför surrar den... so?

Tror inte du läste mitt inlägg ordentligt

Under första veckan var fläkten *aldrig* igång och datorn blev aldrig speciellt varm heller, skönt när den var tyst. Fast sen när jag väckte den ur vila en gång (ungefär 2 dagar sen) så gick fläkten igång direkt, dvs direkt när jag väckte den då datorn var helt sval. Sen dess har den vart igång hela tiden vilket känns störande eftersom den inte hade några värmeproblem alls när fläkten var avstängd, därför jag undrade

Så jag vill gärna att fläkten tar och stänger av sig igen

[ 23-01-2002: Meddelandet ändrat av: fobie ]

Tror det var problem på din dator innan
Igår när jag var utomhus (-20) med min ibook och airport var det skitbra att datorn värmde upp händerna när jag använder den

1
Bevaka tråden