Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bornze och cd spelarstrul

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

SItter med en G3 med bornze keyboard som vägrar ta emot cd skivor. När cd spelaren sitter i så säger inställningsraden att höger modullfack tas ur. Den upptäcker alltså att det itter något där men inte vad. Är det någo som känner igen problemet eller kanske att det finns någon i Stockholm som har en likadan så jag kan få pröva med den cd-spelaren både jag och datorn är mobila

Undrar också om någon vet var man kan hitta ett program som innehåller alamacmodellerna. Jag har haft det men det försvann i en hd-krasch. Programet innehåler även startupp ljudet för alla modeller.

Om du inte redan gjort det, prova:

• Någon annan CD-skiva
• Prova att boota på en system-CD mha C-tangenten efter omstart

Programmet du kommer ihåg var nog "Guru" som inte uppdateras sedan 2.9. Prova istället http://www.everymac.com/

  • Oregistrerad
  • 2002-04-07 23:47

Ett suveränt litet program med de flesta modeller och tillbehör är Mactracker. Bättre och snyggare än gamla hederliga GURU som slutat uppdaterats tack vare att Newertech (som också gjorde processorkort) konkade för något år sedan.

[ 07 April 2002: Meddelandet ändrat av: Jen$ ]

Tackar men

Hmm den tar inga cd-skivor överhuvudtaget den går inte att öppna med annat än att man trycker på nödöppningen. Att stopa i cd skva hjälper inte.

System info kommer hittar överhuvudtaget inte cd-spelaren.

Nej programet med mac-modeller var inte Guru utan ett liknande men som fortfarande uppdateras.

Hälsar

Christer

1
Bevaka tråden