Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IR-porten , Mac-Mac & Mac-PC ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-01-18 12:17

Hur kan jag få min PowerBook G4 att byta filer med en annan IR-bestyckad maskin, så som en annan PowerBook, eller varför inte en PC?

Jag använder helst OS X 10.1.2 och har ingen erfarenhet av IR annat än från fjärrkontrollen på TV:n...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-20 17:11

I Mac OS 9 kan man välja IR som anslutning i AppleTalk (och TCP/IP?). I Mac OS X kan man så vitt jag vet bara använda IR till mobil uppkoppling.

  • Medlem
  • 2002-01-22 21:48

Jag testade en gång att koppla ihop min PowerBook (Pismo 500) med min gamla iMac (rev B). Gick fint! Jag gjorde det i AppleTalk utan att riktigt veta hur det skulle göras. Valde "IrDA" på, "typ" alla ställen man kunde!
(That´s the beauty med MacOs - man kan få saker att funka utan veta hur man skall göra! Detta har de säkert dödat fint med MacOs X... )

Det blev bra, lite bökigt kanske - det gäller att inte flytta på sina maskiner för mycket, då tappar de kontakten... Nog är det häftigt med "luftöverföring" ("ljus-airport") men Ethernet har ju roligare fart.

1
Bevaka tråden