Radeon 2 Mobility eller GeForce 2 Go ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar ju ryktena göra gällande att en rev B av Titanium får Radeon 2 Mobility (ATI Mobility Radeon 7500 även kallad)

Så, någon som sett prestanda på respektive chip? Någon som kan tala sig varm för endera?

Låt diskussionen gå lös..

GF2GO er ingen ting å samle på!
RADEON7500mobility for alle pengene!
GF2GO drar alt for mye strøm, blir alt for varm og har dårlig ytelse!
urk!
Hvem faen vil ha det?

[ 29-08-2001: Meddelandet ändrat av: Zapchud ]

Är verkligen ATI Mobility Radeon 7500 redo för Apples Powerbook? Jag gissar faktiskt på Geforce 2 Go. Har nu Apple valt det, kommer drivrutinerna vara ordentligt trimmade och kortet testat.

Prestandan i GF2GO är dessutom hur bra som helst. Jag testkörde nyligen en bärbar PC med ett sådant grafikkort och hade inget alls att klaga på. Varmt? Njae, datorn i sig var inte varmare än en Powerbook G4...

[ 30-08-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Men PCn du körde på var troligen inte heller lika kompakt bygg som Ti, eller har jag fel?

Många siter tar upp just det faktum att 2Go är varm o drar mer ström än Radeon Mobility 7500.

Och varför skulle inte scenariot kunna se ut på följande sätt.

Apple har mer o mer gått över till Nvidia.
ATi lär ju vara lite irriterade men snabbt inse att det är deras eget fel pga att dom släpat efter rejält i prestanda.

ATi o Apple har ju samarbetat länge o kontakterna lär ju finnas kvar.

Ati kanske erbjuder Apple en liten visning av vad som komma skall. (läs 7500 Mobility för några månader sedan) och påpekat fördelarna gentemot 2Go.

Apple har ju av någon anledning hållt kvar i ATI som leverantör för deras bärbara datorer. Trots dess bristande prestanda.

Varför? Ati kanske som sagt har skvallrat för Apple om just detta kort. Sen att kortet inte just nu finns i Mac version är väl oväsentligt. Apple har säkert redan gjort drivisar om det nu är det kortet som dom kommer att använda.

Ett annat rykte gör gällande att 2Go enbart får användas av vissa datortillverkare (läs PC tillverkare).
Vilket också skulle kunna va ett hinder i vägen.

Jag har själv suttit o hoppats på 2Go i en rev B av Ti.. Har sett ner på ATI o deras möjligheter. Pratar man med en PC ägare skrattar dom när man säger ATI.

Men jag har faktiskt bytt ståndpunkt. Just när det gäller detta chips. Om man får tro all data som presenterats. Vad gäller prestanda, förbrukning o värmeutveckling så passar ju detta kort bättre i en Ti än 2Go.

Och att det är så nytt borde inte vara ett hinder som sagt. Apple har nog kännt till detta en längre tid än det varit officiellt om man så säger.

[ 30-08-2001: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

1
Bevaka tråden