Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Compaq ipaq

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-08-16 11:27

Är det någon som testat Compaq ipaq 3660 med virtual PC 4.0 och fått det att funka?

Jag har kört det med Virtual PC 3.0 - det fungerar toppen-fint!

Martin, berätta gärna mer om dina erfarenheter. JAg har själv funderat på en iPac och undrar om det är värt besväret att gå via VPC. Helst skulle jag vilja kunna synca mot Entourage men det verkar ju kört. Jag var involverad i en diskussion om detta på en lista för ett tag sedan men då var det nån som sa att utvecklingsavdelningarna för Mac respektive MS Windows CE knappt kände till varandras existens, än mindre samarbetade.

Om du kör ActiveSync på PC så synkar den med Outlook - du får över i stort sett all information ifrån din iPaq till Outlook.

Med AvantGo så kan du ladda ned websidor direkt in i din iPaq så att du kan sitta och surfa på dom när du sitter på bussen etc.

Men: detta är alltså i PC-miljön i Virtual PC. Du har inte några som helst kopplingar till MacOS idag.

Vore inte förvånad om Microsoft släpper en ActiveSync för Mac i framtiden - ett bra sätt att sparka lite på Palm...

  • Oregistrerad
  • 2001-08-20 12:53

Till Martin Björnström, tack för ditt svar. Hur har du kopplat din iPaq till VPC, via USB (som jag) eller serie kabell? Jag får ingen kontakt emellan active sync och ipaqen.

Det här var bra nyheter, iPaq är en trevlig handdator. Fungerar allt i VPC?

Jag har tittat på olika handdator lösningar och iPaq:en klara mer än alla andra.

Martin, när du surfar med den använder du IR eller kabel? (till mobilen) Segt att bara köra 9600 för det är väl allt som IR stödjer?

Nu när det finns telefoner med HSCSD och GPRS så vill man ju utnyttja det. Hur/vad använder du?

/Stefan

[ 26-09-2001: Meddelandet ändrat av: Insulin ]

Jag förstår tyvärr inte detta intresse för Windows handdatorer här på en Macplats.
Om man nu är Macanvändare vad fasingen har man för nytta av om handdatorn synkar med VPC men inte med Macen.
Detta måste betraktas som omständigt. Ibland tror jag att Martin är en MS-agitator som infiltrerat Macsamfundet.
MS-handdatorer, MS-servrar, MS-programvaror, etc.
En del av oss försöker hitta lösningar som ofattar eller åtminstone innefattar Macar...

Micke, jag föstår vad du menar, men det är svårt att hitta en handdator som klarar av mail, web och har en bra skärm. Jag har tittat på Palm och Psion men tycker inte att dom håller måttet.

OM det fann en handdator som hade Macstöd och var lika bra skulle jag köpa den.

/Stefan

Palm hade fattat detta med PDA rätt från början.
En PDA skall vara enkel att använda och ett komplement till en "riktig dator", inte ett försök att ersätta notebooks.
MS har försökt peta in alla funktioner som finns i Windows i sitt OS.
Jag förstår inte att någon skulle vilja använda en dator med en skärm stor som ett cigg paket för att göra något vettigt.
Själv använder jag min Palm 505 för att hålla reda på mina kontakter och kalender. Ett viktigt användningsområde för mig är också registren över användare, hårdvara och nätverk. Detta gör jag med hjälp av Filemaker Mobile.
Jag har väl också några dokument som jag behöver på min Palm.
Det här med funktioner på PDA är lite som funktionerna på mobiltelefonerna. Kul att ha men ingen använder dom.

Micke W,

Har du provat SMS funktionen i den? Kan man "synka" inkorgen. DVS spara SMS i Palmen så att man slipper ha en full telefon? E-mail?

/Stefan

Jag har inte provat att koppa upp den mot min telefon överhuvudtaget.
Jag testade och testade för några är sedan mot min 8810 och Palm III med taskigt resultat så jag har tröttnat.

1
Bevaka tråden