Koppla skärm till ibook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-10-17 15:09

Undrar lite om att koppla extern skärm till en ny ibook. Kan man koppla appels egna adc skärmar till den direkt eller behövs det extra adaptrar. Måste locket på datorn vara öppet med externskärm koplad till den och blir det bild på båda eller kan man välja vilken man vill visa bilden på.
//Johan

Jag kör en vanlig PC-skärm (dell) externt på min iBook. Fungerar utmärkt. Med 9.1 kan du köra med locket stängt och fortfarande få bild på den externa skärmen. Detta fungerar inte med 9.2 (såvitt jag vet, när du stänger locket sätts datorn i vila). Enligt en kbase-artikel (88199) så skall man inte ha locket stängt när man använder extern skärm (kylning etc.).

Det blir bild på båda skärmarna och man får sätta ner ljusstyrkan på iBook-skärmen om vill ha den mörk (detta påverkar inte bilden på den externa skärmen). Någon som vet om det går att "släcka" den inbygggda skärmen på annat sätt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-17 23:01

Du kan inte koppla en Apple (ADC kontakt) skärm till en Ibook. Den har vanlig VGA kontakt. Klarar inte ADC som är en digital kontakt. Lite absurt att Appleskärmar inte funkar på Appledatorer...

• Oregistrerad
  • 2001-10-18 00:37

Va synd att inte apple skärmen funkar... Hade varit snyggt med en 17 tums tft till ibooken när man är hemma...
/Johan

• Oregistrerad
  • 2001-10-18 19:38

hade man inte kunnat köra en omkopplare till gamla skärm uttaget och sen omkopplare till adc?

1
Bevaka tråden