ISDN på Ti PowerBook G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-07-25 22:34

Jag vill koppla upp mig på internet med min Ti PowerBook G4 men vet inte hur... Jag har ett ISDN abonnemang från Telia och därtill hör ett ISDN modem med en gammal ADB-anslutning. Hur ska jag göra? Kan man koppla till nätverkskortet på något vis, eller finns det kanske nån sorts adapter för USB eller nåt som fungerar för sånt här?

• Medlem
  • 2001-07-26 00:13

ja det finns ganska mycket att välja på

om du har inte ett nätverk = ISDN Router
om du ska skaffa ett nätverk = ISDN Router+hub isamma enhet
om du har inte har ett nätverk = USB ISDN modem
http://www.zyxel.com/product/

• Medlem
  • 2001-07-26 00:15

oj det är sent
om du har litet nätverk = ISDN Router

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-24 17:48

Har en ISDN Router till salu.
Compaq med inbyggd 8 portars hub.
Konfigurerad och klar för en tusenlapp.
Jag vet, det här är ingen köpochsäljplats. Men det är ju en lösning på Ktulus problem...
istvan@zsiga.com

... du menar väl ett seriellt anslutet ISDN-modem? inte ADB där man kopplar tangentbord o.dyl. Det finns en konverter från USB till 2 seriella portar som heter Keyspan Serial adapter. Finns att köpa hos vilken Mac-pryl-affär som helst.

Jag skulle verkligen inte rekommendera denna adapter för kommunikationsbruk. Själv har jag använt den för skrivare. Den är slö och ganska instabil. Dessutom är den seriella porten begränsad till 115 kbit/sek så du kommer aldrig att uppleva full hastighet.

Jag skulle föreslå en Zyxel router Prestige 110IH. En sådan hade jag innan jag bytte till ADSL. Den fungerade suveränt och kostar inte mycket idag.

1
Bevaka tråden