Kom och tänka på en sak som jag gärna vill dela med mig. Äger man en Palm (och troligen andra handdatorer med "vinyl" skärm), så repar man oundvikligen förr eller senare skärmen. Från Palm support fick jag ett bissart mail där de skrev att man skall rengöra änden på pennan ifrån allt presumtivt skräp som kan hamna där (typ järnfilspån?) *suck*.

Nu har jag demonterat en 3x och en 105 och lagt i OH film framför skärmarna. Dessvärre repas OH film också, men det finns bl a på "Svanströms", ett slags lätt häftande plastskydd att köpa som är väldigt bra också. Egentligen är mitt meddelande avsett för dig som har en palm med färgskärm, det är verkligen dyster att upptäcka att man skadat sin skärm och det kostar 100 dollar att reparera den (täcks ej av garanti).

Glöm inte att ta bort skyddet om du skall skicka in Palmen av annan anledning. (Och detta är ett sista tips; många hårdvaru försäljare vill nämligen inte att du skall in och pilla själv med t ex minnesmontering eller ovanstående operation. gör det ändå, men tala ALDRIG om för någon att du gjort det själv! Då kan du förverka garantin).

MVH Mattias