Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 9210

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som använder denna fina mobiltelefon från detta excellenta finländska företag?
Jag skulle gärna vilja ha några synpunkter.
Jag överväger att skaffa denna i stället för en ny Palm.
Jag vet att den är större än en Palm och större än de flesta andra mobiltelefoner men den är säkert mindre är de 2 andra tillsammans...

[ 21 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

Flera recensioner har gett den bra betyg men avsaknaden av GPRS gör ju att den känns lite ute redan innan den släppts.

De som testat den som jag känner säger också att programvarorna är ganska buggiga. Däremot är den ju *snygg* och givetvis vill jag ha en.

Jag har haft både 9000 och 9110 tidigare och den enda riktiga nackdelen jag funnit är att den är för tung och för klumpig för att ha i fickan. Det är ju inget man släpar med sig när man drar ut och cyklar i shorts och t-shirt direkt.

Men visst är 9210 betydligt mindre och smidigare än föregångarna?
Hur är det/blir det med Mac kompabilitet?

Inte riktigt svar på din fråga, men jag använder Palm 105 och Palm3X tillsammans med en 6210 (som det är väldigt bra priser på). Jag tycker att palmen och 6210;an är som skapade för varandra, multimail, inga problem med synkning via IR och 6210 har ´high speed data´ om också din operatör kan skaka fram high speed så kompletterar dessa två saker varandra fantastiskt! Härligt var att sitta i Moseldalen och hämta e-mail, Dagens Industri, SVD, Expressen och Aftonbladet!

"Ahhhhh, mein Godt! Ers ist eine kleine kompjotor?!"

MVH Mattias

Jag har en 6210 så jag vet att det skulle passa bra!
Är intresserad av en 505 men är lite osäker.
Läste nyss en kommentar från en Apple anställd, "Why make a Palm handheld now when Palm is going out of business". Man får väl ta kommentaren med en nypa salt men i alla fall. Nu kall Palm byta processor så en bra PDA blir väl ännu bättre.

Micke W

9210 är lika stor som 9110 och väger lika mycket, fördelen är som sagt att ha både telefon och handdator. MEN tänk på dom soliga lördagar när du vill fara ner på stan med barnen och ta en glass, då måste du ta med den klumpen. Har du en liten (mindre i alla fall) + en handdator kan du bara ta med dig telefonen.

Annars ser den fräsch ut, tycker att displayen är lite dålig "vinkel" den är svår läst när den ligger på ett platt underlag.

Jag säljer mobiltelefoner som extrajobb nu när jag pluggar, men 9210 är ingen kioskvältare om jag säger så. Särskilt inte dom första som kom med digitalkamera och endast engelskt OS. (går inte att uppdatera till SWE) och kostar ca 13.000:-

/Stefan

Kan man lösa probelemet med synkningen mot Macen? Den har vad jag förstår inte USB. Finns någon IR lösning? Jag har en iMac DV 400 Mhz.

Tror att du behöver en adapter till den, Nokia är ju en av få som har drivrutiner för Mac. (9210 är kanske den enda nokia luren) En seriell till USB eller att skaffa IR port till din iMac. (om du inte har den första som har IR inbyggt) Vet i alla fall att det fungerar med IR.

/Stefan

1
Bevaka tråden