Reparation av PowerBook G3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Jag undrar om det finns någon där ute som kan reparera PowerBooks eller vet om något ställe dit jag kan skicka mina. Jag har två stycken, den ena är fuktskadad, och den andra blev lite tillplattad för ett par år sedan. Om inte annat kanske man kan slakta den ena och föra över delar till den andra?

Jag har skickat in dem till Apple i Holland och de har ett standardpris på 7000:- ex moms och det är inte riktigt i min prisklass så att säga.

Jag är öppen för förslag, och bryr mig inte direkt om ifall det utförs av en auktoriserad reparatör eller ej, så tillvida att vederbörande inte sabbar maskinerna ännu mer då ju... :eek:

Jag rekommenderar alltid att ringa till LAN Master - dom reparerar våra prylar. Dom finns på Erstagatan på Södermalm, smidigt om man finns i Stockholm...

LAN-Master AB  [Stockholm]
 Erstag. 29, Box 4711, 116 92 STOCKHOLM 08-702 90 30

Hmm. :rolleyes: Det står under min post att jag är från Malmö. Men, i vilket fall som helst, jag ser att LAN Master är ett AB, vilket då förmodligen innebär att de är ett auktoriserat Apple Service Center, vilket i sin tur innebär att de kommer skicka mina Powerbooks till Holland. De har redan varit i Holland och vänt, och jag fick beskedet att de tar 7000:- ex för alla avancerade reparationer på PowerBooks oavsett fel (i stort sett). Pengar jag inte har.

Men, om nu LAN Master kan reparera dessa datorer själva, för en rimligare summa (så tillvida att det inte är något allvarligt som är bränt i maskinen) eller kanske plocka delar från den ena burken och fixa den andra, så vore jag lycklig.

Ett annat ställe i Stockholm som lagar Mac:ar är http://www.swednet.com/hardware.htm

1
Bevaka tråden