10.1 på Ti

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-10-09 18:14

funderar på att köpa en PowerBook G4 snart.
ngn som har erfarenhet om hur den presterar i 10.1?
det är 400 MHz versionen jag främst tänker på.
kan den jämföras med min iMac DV SE 500 MHz med 256 mb RAM?

tacksam för svar : )

/majk

Ja, prestandan med Powerbook G4 och 10.1 är utomordentlig. Jag kör en PB G4 500 och X flyger fram (jämfört med 10.0.4 åtminstone ).

Du kommer bli nöjd med en Powerbook G4 vill jag lova.

Citat:

funderar på att köpa en PowerBook G4 snart.
ngn som har erfarenhet om hur den presterar i 10.1?

På min Powerbook G4 kör jag 10.1. Jag har 400 Mhz-varianten med 256 Mb i minne. Jag är nöjd och försöker köra så lite Classic som möjligt.

Jag använder den främst till surf, e-post, icq och ordbehandling. Inga problem. Photoshop 5.5 i Classic tycker jag också fungerar utan anmärkning.

10.1 verkar stabilt. Den rullar på dag efter dag utan omstart. 9.2 startar jag upp i när jag ska spela DVD på TVn. Fungerar inte med Powerbook i 10.1 ännu.

En behaglig maskin helt enkelt. Som Jon sa, du kommer att bli nöjd. Stolt också.

[ 10-10-2001: Meddelandet ändrat av: Christian Aahs ]

• Medlem
  • 2001-10-12 17:35

ok... det låter ju onekligen lovande...
förutom det här med dvd uppspelning vill säga. det fungerar alldeles utmärkt på min iMac.
hur kan det komma sig att det inte går att spela dvd på en PB - stämmer verkligen det? : /
dvd spelaren i 9.2 är ju inte i närheten av den i 10.1 : )

• Medlem
  • Höganäs
  • 2001-10-12 20:44

Visning av DVD på TV med TiBook funkar tydligen inte ännu i 10.1.(TV:n som extern skärm via s-videoutgången). Att kolla DVD på skärmen (TiBookens) funkar ju!

Läs mer om Dvd 3.0 och Powerbook G4 hos Apple.

Apple Knowledge Base - 60895

• Oregistrerad
  • 2001-10-13 08:18

Fungerar DVD-visning på nya iBook som det är tänkt. Dvs både på skärm och på TV. Jag har planerat att köpe en innan året är slut och skulle gärna veta...

/ Mattias

• Oregistrerad
  • 2001-10-13 09:45

Jag tycker du ska vänta lite med ditt köp, det ryktas ju om nya PowerBook G4 o iBook i nästa vecka, så innan du rusar ut o köper en 400 så kolla vad som eventuellt kommer först... Och om det som kommer inte intresserar dig kan du säkert få en då gamal 400 Mhz för ett bättre pris.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Malm:
Fungerar DVD-visning på nya iBook som det är tänkt. Dvs både på skärm och på TV.

Ibooken använder inte s-video så det skall fungera. Har visserligen inte men inte hört att det inte ska fungera.

//Christian

1
Bevaka tråden