Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen service av bärbart!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har nämnts tidigare men vad tycker ni om Apples beslut att inga bärbara datorer får servas i Sverige utan all reparation måste göras centralt.
Det kan ta veckor att få en iBook reparerad p.g.a. något litet fel som skulle kunna göras på 10 minuter.
Om inte tillräckligt många visar sitt eventuella missnöje om detta så kommer det säkert att fortsätta...

Jag håller med, det är ett otyg att behöva skicka iväg datorn utomlands!

Min fästman som är PC-tekniker säger dessutom att PowerBooks är rena drömen att jobba med jämfört med flera andra PC-modeller så det är ju nästan som att idiotförklara de auktoriserade Appleteknikerna i Sverige att inte låta dem göra lite enkla grejor som att byta ut prylar.

Eller så vet Apple något som ingen annan vet.. skräp prylar i innanmätet? ,)

Jag håller med.. suger
Jag lämnar inte ifrån mig min PB i några veckor för ett strunt fel.. hellre lever man med felet. MEN det suger ju att man inte kan få den fixad på garantin på en dag el två utan blir av med den veckor..

Anledningen lär vara att Apple anser att de fått alldeles för många utbytta delar från service verkstäderna som det inte varit något fel på.
Man har varit för slarvig i felsökningen och bytt delar för lättvindigt.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Anledningen lär vara att Apple anser att de fått alldeles för många utbytta delar från service verkstäderna som det inte varit något fel på.
Man har varit för slarvig i felsökningen och bytt delar för lättvindigt.

Jag kan bara hålla med.
Så jävla mycket svårare är det inte att byta saker i en PB än i en stationär Mac.

Lite mer pill bara men inte svårare direkt.

Och att dom skylle vara slarvigare när dom reparerar bärbara låter lite som ett svepskäl.

Och Apple har väl tänkt sig att kunden själv ska kunna montera ett Airport kort t.ex?
Finns ju tryckta instruktioner i datorn... fina bilder t.o.m

Dåligt Apple.

1
Bevaka tråden