Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook gillar inte Pepsi

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-02-26 00:30

Fick in en Titan 500 med julmust i för ett tag sen.
Den var rätt körd, kan man säga.
Efter genomgång, tvättning och torkning i många dagar kan man se Finder MYCKET svagt efter uppstart.
Julmust fanns på de flesta tänkbara ställen inkl moderkort.

Hans försäkringsbolag hade fet självrisk, men efter en massa bråkande fick han igenom att de tog hand om införskaffande av en ny.

Vi vägrade inte, utan sålde genast en ny...

Palle,

finns det någon säkring på en Powerbook som ryker först vid en kortslutning eller är det något som pajar helt?. Min Pismo reagerar inte alls när man trycker på startknappen så jag misstänker en säkring men var sitter den i så fall?

Min G4 (tower) gillar däremot kaffe. Jag har lyckats spilla kaffe på tangentbordet ett antal gånger och faktiskt aldrig fått några konsekvenser. Däremot gillade den inte Mac OS 9.0 när det kom.

  • Medlem
  • 2002-02-26 16:37
Citat:

Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Min G4 (tower) gillar däremot kaffe. Jag har lyckats spilla kaffe på tangentbordet ett antal gånger och faktiskt aldrig fått några konsekvenser.

Kaffe är mycket bättre än läsk om man nödvändigtvis skall hälla något på tangentbordet. Det är ju sockret som är boven och som klibbar.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-08 22:31

En sak som faktiskt är bettre med stationära burkar... spiller man ned tangentbordet är det bara o försöka torka ur det eller skaffa ett nytt om det skiter sig. med en bärbar sölar man ju ner hela burken, vilket ju inte är så skoj.

Har skaffat ett externt tangentbord till min iBook jag ska använda på LAN eller andra ställen där risken för att spilla är stor, använde jag det på Birdie?

Nej.

Tror inte det skulle kosta Apple så mycket att plasta in gluggarna under tangentbordet så inte hela datorn ryker med om man har oturen att spilla i den. Man kan alltid hoppas..

Om man nu skall dricka eller för den delen äta något intill sin dator så se till att drycken inte innehåller socker...Allt blir så mycket enklare när väl olyckan är framme...

Och i dag kom det vatten på min älskade. Den rann under Powerbooken. Inga problem den här gången.

Hoppas jag.

/otur

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Och i dag kom det vatten på min älskade. Den rann under Powerbooken. Inga problem den här gången.

Hoppas jag.

/otur

Men Christian då!! Du är ju helt otrolig på att spilla

Och denna gången kan du väl inte skylla på Malin?

  • Medlem
  • 2007-03-17 13:18

nytt tngentbord till powerbook?

efter lite öl funger_r inte tngentern till vänster om wsx, mycket irriter_nde.

vet någon v_r m_n k_n köpe ett nytt tngentbord till en powerbook G4?

T_ck på förhnd!

Du kan ju kolla omkring på begagnadmarknaden, där dyker det upp ibland.

Från utlandet via eBay kan man ofta köpa hem tangentbord med, dock blir det ju inte med svensk layout, det bästa du kan hitta där är möjligtvis tysk layout.

Vill du ha ett helt NYTT tangentbord där emot så får du nog söka med Google eller köpa amerikanskt på http://www.powerbookmedic.com/

Bevaka tråden