Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoppande pekare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat en Ibook och styrplattan är hopplös att styra med. När man ska styra till en kryssruta i ett fönster hoppar pekaren iväg efter att man tagit bort fingret från styrplattan. Upptäckte att jag kan få pekaren att röra sig trots att fingret rör sig ett par millimeter ovanför styrplattan, vilket kan vara orsaken. Har någon upplevt samma sak och har ett tips på hur man kan komma runt det ?

Jag har stött på liknande fenomen på diverse andra tryckplattor, dock ej på iBook .
I de tidigare fallen har det varit en kombination av känsligheten på tryckplattan och mina ibland något okoordinerade fingerrörelser....

Mina åtgärder i dessa fall har följaktligen varit att i möjligaste mån minska känsligheten på tryckplattan samt att hålla koll på de övriga fingrarna, vilket minskat uppkomsten av fenomen.

Om detta nu även gäller dig vet jag ju inte helt säkert, men lycka till i alla fall.

  • Medlem
  • 2001-09-16 14:06

Jag har en kompis som är kock och har ibooken iköket spelar mp3 or på den
han fick problem med styrplattan

orsaken var att styrplattan var fet
en reljäl rengöring löste problemet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-16 14:55

Har folk på jobbet som får detta problem ibland. Dock inte av att plattan är fet utan av att de har försökt rengöra plattan med skärmrengöringsservetter.

Använd bara 1 finger på plattan...

Har börjat få upp fingerfärdigheten efter en tids invänjning. Känsligheten på Ibookens styrplatta var bra mycket högre än på PC:n jag är van vid. Tack för tipsen !

1
Bevaka tråden