Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ibook leverans försenad till Sverige!!!!

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2001-06-08 00:01

Hade det inte varit lättare att åka över till danmark så hade ni haft era bärbara nu eller?

  • Oregistrerad
  • 2001-06-08 10:05
Citat:

iBook 500 med CD kostar ca 13000 kr i USA.

iBook 500 med CD kostar ca 17000 kr i Sverige (inkl moms).

Med dollarn över 11 spänn är iBook med CD $1300 x 11 = 14300... Köper man momsfritt i Sverige är det 13600...

För övrigt, bra att vänta in Macworld Expo NY för att se vad som dyker upp där, eller är det bara jag som tycker det?

  • Oregistrerad
  • 2001-06-09 00:05

Vad menar du med smiley´n? Är det kul att priserna är högre här? Konfunderad...

  • Oregistrerad
  • 2001-06-09 16:07
Citat:

Vad menar du med smiley´n? Är det kul att priserna är högre här? Konfunderad...

Om man köper momsfritt är det faktiskt billigare att handla i Sverige för närvarande. Det är med andra ord ingen mening med att köpa en dator från utlandet om man inte måste ha den idag.

Dessutom vågar jag sätta något på att Apple gör åtminstone mindre ingrepp bland de bärbara till Expo NY.

Ingen som fått en iBook än? PowerPC levererade visst ut till några kunder i fredags.

Vi fick en i morse.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-12 15:11

Thomas: HMm med tanke på att många inte handlar momsfritt då?

Exakt

Fick min i onsdags 13/6

Fick min igår

  • Oregistrerad
  • 2001-06-17 01:29

Hur känns det då? Vi vill veta allt om era intryck.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-17 18:50

Jag vill också veta hur den är, är den sp liten som man tror? Blir den lätt ner fläckad?

Den är ganska sweet vill jag lova. Och väldigt liten, himla trevlig pryl att sitta i soffan med.

Den blir dock ganska varm på vänster sida, så det känns på benet när man har den i knät. Inget som besvärar mycket dock.

Skalen känns som den kan repas lätt, men jag har inte märkt någe än, verkaer vara ganska hårt.

Styrplattar´n är jag inte riktigt bekant med än, tycker inte den är helt bra, att använda den till att klicka och dra saker funkar inte så bra som på pc-bärbara jag suttit på.
Och jag tycker den är lite för stor, Den är ju värsta WideScreen plattan
Men det är nog bara en vanesak.

Köpte dock en trådlös optisk mus från logitech, klart kul liten leksak.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-20 03:30

Fredrik: Låter grymmt, du kan få mina 4000:- för den

Fredrik:
Jag kan lova att du blir van och kommer att trivas med plattan. Jag har en Ti och jag upplevde först att den var konstig men du går det bra. iBookens platta känns likadan som på Ti.
Det blir inte alls lika varm som Ti. I jömförelse med Ti så är iBooken bara lite jumen.
Jag tycker att iBooken är en kanondator och jag väljer den alla gånger före Pismo, den mindre skärmen till trots.

Bevaka tråden