iPodens batteri indikation?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-13 21:34

Har nu haft min iPod sen i höstas, köpte den då lite stötskadad, men i relativt bra skick. Batteriet var det inget fel på, klarade att köra kanske 9 timmar, inget att klaga på. Jag kan nu köra kanske 5-6 timmar, inget jag klagar på heller. Men det jag inte inte blir klok på är hur indikationen av batteriet funkar, tidigare så gick batteri indikationen ner i botten innan iPoden visade varningstriangeln med batteriet och sedan stannade. Men nu ger den upp redan när det är två "pinnar" kvar. Jag har provat att nollställa iPoden, men det blir inte bättre. Kan man göra något åt den missvisande batteri indikationen? Och är det fler som har samma fel?

Nästan. Min iPod har tagit mycket stryck, men den har varit en mycket god vän i ur och skur. Idag kollade jag på mätaren och märkte att den hoppade mellan noll pinnar och två pinnar. Efter att jag bytt låt och artist dog batteriet som när varningstexten kom stod på två pinnar. Jag stoppade in laddaren och laddade i två minuter, höll mer än 20 minuter. Jag vet inte riktigt hur det fungerar men om min vän håller på att dö så förstår jag, den har varit med om mycket.

Om jag minns rätt så har problemet med att batteri-indikatorn inte fungerat helt 100% funnits ett bra tag nu. Vet inte hur mycket bättre det fungerar på nya iPodar men jag har haft det problemet på min 5GB iPod sen jag köpte den (då de släpptes).

Personligen stör det mig inte då jag vet ungefär hur länge den håller och skär ner på användandet "för hand" när det behövs.

Jag har problem med batteriindikatorn på min rätt nya 10gb:are. Uppdaterad till senaste versionen, 1.2.2, där en av fixarna sägs vara "Battery icon now correctly indicates a full charge". Problemet med min är att batteriindikatorn "slocknar" lite då och då. Den visar inga pinnar som att batteriet vore tomt, trots att det har gott om ström kvar. Sen kommer pinnarna tillbaka. Nån fler som har problem med försvinnande pinnar?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-03-14 12:34

Har en 20 Gb och den är inköpt i oktober. Min har samma bekymmer som Dr. Bowmans, men mina pinnar kommer oftast inte tillbaks förrän jag sätter den i vila en sväng och sen startar upp den på nytt.
Har dock aldrig testat hur länge min iPod funkar, men ligger den i tre dar helt overksam (jodå, det händer!

) så är batteriet tomt sen.

1
Bevaka tråden