Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 17" Leverans när`???????

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-08 17:41

Jag har beställt en PB 17" som skulle vara levererad vid det här laget. Eftersom jag bara får kryptiska svar från Det ställe jag beställt den på (och alla andra återförsäljare också). Så undrar jag om det finns någon här som sitter på lite info som inte är...."-tja dom kan komma om si så där 1 till 5 veckor,eller längre"

Kan snart inte vänta längre!!!

/Erik

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Erran:
Jag har beställt en PB 17" som skulle vara levererad vid det här laget. Eftersom jag bara får kryptiska svar från Det ställe jag beställt den på (och alla andra återförsäljare också). Så undrar jag om det finns någon här som sitter på lite info som inte är...."-tja dom kan komma om si så där 1 till 5 veckor,eller längre"

Kan snart inte vänta längre!!!

/Erik

Slutet av den här månaden skulle jag tro på. Det är i alla fall vad jag hört. Någon Disb. skulle nog få en leverans skickad 19 mars men deras leverans skulle anlända till dem 31 mars (?). Snacka om leveransproblem om den försändelsen tar sån tid att skicka. Men 31mars senast borde du fått den. Om nu Apple själv kan börja skicka ut datorer 19 mars så borde det gå ganska fort när de väl kan börja skicka

Jag tycker att de här som Apple börjat med nu på senare är lite dåligt stil.. Lansera datorer som nyheter, sen inte kunna leverera dessa föränn månader senare.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-09 03:37

Jag förstår din besvikelse, Erran
Samtidigt tror jag du förstår oss ÅF och vår sits också, om du tänker efter lite - mitt i din iver.

Vi kan inte hitta på mer exakta besked än Apple ger oss, det vore bara korkat. Ännu mindre vill man skapa besvikelse. Vi har lärt oss med åren ungefär hur "säkra" leveransbeskeden är, särskilt på helt nya produkter.

Det här med att "Apple visste tidigt att PB17 skulle bli sena" är näst intill löjligt att de slår upp stort.
Vi har vetat länge att vi snackar mars-april vad gäller 17"-modellen. Det har vi också fört vidare till samtliga kunder som undrat. Branschen är också full av såna här presentationer som visas men inte kan levereras på ett bra tag och när "alla gör så" kan man inte strunta i det, eftersom det drivs upp en spiral av prestanda-show.

Slutligen bedömer jag det idag som sannolikt att vi får hem den allra första leveransen av PB17" om 1-2 veckor.
Tyvärr är det inget löfte, men heller inget overkligt önsketänkande.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-09 15:34

Tack Palle för en ödmjuk förklaring

/
Erik

Jasså du Erran, du har slagit på stort eller är det min 17" are du väntar på? / jajasoda

1
Bevaka tråden