Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppkopplingsproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-04 23:39

Howdy folks
Jag har problem med att koppla in min wallstreet på bredbandet. Jag får upp en ip-adress, submaskn.dito men inte routeradress. På ett flertal försök så har jag lyckats koppla upp mig 2 ggr.
Pratade med en itnisse som trodde att det kunde bero på trasigt nätverkskort. Hade ett modem/gsmkort i ett av pcmciafacken som jag tog bort och då funkade det plötsligt, men bara en gång.
Vet ngn vad jag skall göra föra kunna koppla upp mig?

/J

WS 300MHz, 160 Mb, OS 8.6, Telia gruppanslutning

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-06 16:36

Någon?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-06 23:23

Det är viktig att kolla i "TCP/IP" inställningar.
Att det är inställd för Ethernet och att det är DHCP.
En sak till jag undrar är att om Telia rekomenderar OS 8.6 ?
Eftersom det är viktig med rätt version av Open Transport för att det ska fungera mot Telia. Fråga Telia support om OS system version och Open Transport version.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-07 16:45

Tackar. Datorn är inställd på dhcp resp ethernet. Gjorde det först manuellt och sedan med hjälp av telias cd (som egentligen inte stödjer 8.6 men det gick bra ändå). Jag får ringa till supporten igen och kolla det du skrev om.
Undrar om jag får samma fråga igen som förra gången: "Har du kollat om sladdarna sitter i?"

/MJ

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-04-11 22:29

Igår kom jag på den geniala idén att stoppa in senaste explorer, som jag fick med i ngn tidning. Tro på fan men det funkade nästintill smärtfritt:o
Trots att det egentligen krävs minst os 9.

1
Bevaka tråden