DVD i PowerBook - Val av region?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-03-04 10:38

Trots att jag har haft min PowerBook ett bra tag har DVD-spelaren inte varit speciellt flitigt använd.

Jag tänkte ändra på det och slängde i en "köp DVD-skiva" för att kolla på en film. Då får jag upp en varningsruta som säger något i stil med:

"Du har inte använt DVD-spelaren förut. Du måste välja region. Du kan endast ändra detta val 5 ggr..."

Blev orolig vad jag skulle välja så jag tryckte ut DVD-skivan och hör efter med er i forumet istället.

Vad ska jag välja?! Vad är skillnaden mellan olika regioner? Efter 5 val, kommer jag då endast kunna spela upp den regionen jag valde "sista gången"?

Hilfe!

[edit: stavfel]

[ 04. mars 2003, 10:42: Meddelandet ändrat av: Rasmus ]

Det finns sätt att komma runt detta, att göra driven regionsfri. Detta är inte olagligt men går det åt skogen riskerar du din garanti. Jag har gjort det på min tiBook 550 och jag har aldrig hört talas om någon som förstört sin dator, men disclaimern finns på sajten för programvaran.

I stort sett går det ut på att byta firmware i driven och sedan köra ett program som heter regionX lite då och då, typ när du vill spela en dvd från en annan region än den driven är inställd på. Om du är intresserad kan jag leta rätt på länkarna och posta dem.

I den här tråden hittar du all info du behöver, tror jag. Annars får du återkomma...

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-03-04 14:04
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: scooterbabe:
I den här tråden hittar du all info du behöver, tror jag. Annars får du återkomma...

Tack! Ska kolla in det!

1
Bevaka tråden