Dual display på min ibook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 22:46

Jag hittar inte längre någon söktjänst i forumet så jag får lov att fråga er om jag på något vis kan ställa in "dual display" på min ibook med extern skärm? Idag får jag ju bara en dubblett så att säga. Vore ju toppen om det fungerade som ett extra "skrivbord" istället. Några tips?

(Jag tror sökfunktionen är borta just nu för att 99mac gick väldigt tungt och den tar mycket kraft.)

Såhär ligger det till när det gäller bildskärmar och iBook. Även om grafikkortet i sig klarar av dubbla skärmar så har Apple spärrat det så att man bara kan spegla den interna skärmen. Detta antagligen för att göra PowerBooken (som kan köra dubbla skärmar) lite mera attraktiv för de som jobbar och verkligen behöver dubbla skärmar. Så svaret är att du inte kan få annat än samma bild som på din interna skärm i iBooken.

Men.Det finns ett hack som du kan köra som ger dig funktione med dubbla skärmar. Många här har kört det utan problem, men om nåt går snett så kan du i värsta fall stå där med en icke fungerande dator.

• Oregistrerad
  • 2003-01-08 11:11

Jag vet inte hur pass nödvändigt jag känner att det är... hmm. Har precis börjat använda min mac dagligen så jag får se hur det blir. Kanske kommer sakna möjligheten till två skärmar, som jag hade förr.

Tack för tipset!

Det finns ett hack:
http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

jag har dock inte vågat pröva det, om du prövar det så får du gärna berätta hur det går....

//Robin

Nu är sökfunktionen tillbaka och jag hittade dessa trådar som handlar om detta:

Screen Spanning hack för iBooken

Upplösning Externa skärmar med iBook

1
Bevaka tråden