Kolla upp garantirepartioner...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-05 12:13

Tjena....

Jag har spånat på de G5:or som finns på blocket med Dual CPU. De ligger runtikring 15-20 000 kr. En hel del pengar för en begangnad maskin så jag undrar om man någonstan kan kolla upp garanti-reparationer som utförts på maskinen under den föregående ägares tid??

Lite som man kan kolla med bilar. Man vill ju gärna skapa sig en egen uppfattning om datorn, och speciellt i den prisklassen. De verkar inte springa iväg av sig själva och ägaren kanske inte berättar allt med tanke på att denna vill ha datorn såld!

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-01-06 11:21

Jag fick sålt min Dual G5 2.0 ( sista modelen ) för 11000:- och fick då kämpa en hel del..
så några 15000+ skulle jag inte tro att det blir. Prutmån finnes alltså!

Jag har märkt att pris sättningen på Blocket i allmänhet är högre på Macar, jämfört med t.ex. 99mac, Mactorget och liknande.
Kan nog bero på att fler förstagångs köpare av Mac kollar på blocket efter en mac.

Ang. reparations historia, borde det väl gå att få fram med serienummer och ett samtal till Apple? Åtminstone om garantireparationen har genomförts på Appleauktoriserad verkstad. Tycker att allt sånt borde registreras?

Allt som har med garantirep att göra loggas (åtminstone av ASP)

1
Bevaka tråden