Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra enkel egen mod till phpBB?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte PHP, men jag behöver akut göra en egen mod till phpBB för att få stopp på spammarna. (Det kom ca 80 nya under julhelgen.) Jag tror det är enda sättet, de officiella moddarna knäcker de.

Jag tänkte jag skulle lägga in en koll i usercp_register.php som kollar på E-postadress och land. Om E-posten är cashette eller någon annan typisk spammardomän - ut! Om landet inte är Sverige - ut!

Det borde vara lätt, ett par rader kod, men jag kan ju inte PHP alls, det känns svårt att gissa sig fram även om jag är van programmerare annars. Någon som kan hjälpa mig?

Nu vet jag inte hur det är ställt med phpbb och dessutom svarar jag inte på frågan MEN har du kikap på captchas?
Det finns för fler olika språk och om jag fattat saken rätt så behöver man inte vara tex PHP-räv för att få igång det. (men det kanske finns inbyggt i phpbb?)

Det borde ju hålla automatiska spammare utanför jallafall.

/mvh David

Ursprungligen av David Slättne:

Nu vet jag inte hur det är ställt med phpbb och dessutom svarar jag inte på frågan MEN har du kikap på captchas?
Det finns för fler olika språk och om jag fattat saken rätt så behöver man inte vara tex PHP-räv för att få igång det. (men det kanske finns inbyggt i phpbb?)

Det borde ju hålla automatiska spammare utanför jallafall.

Tack för tipset, men det finns redan i phpBB och hjälper inte. Spammarna har automatiska knäckare för sådant. Jag är böjd att säga att alla standardlösningar snabbt knäcks. Jag har alla standardskydd på samt ett par mods, inget hjälper. Jag måste in med någon eget, och det borde vara lätt att bara jämföra vissa fält med ett par hårdkodade strängar.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-01-05 09:47