Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12" Powerbook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man kopplar till en extern skärm går det då att ha locket stängt? Går det att koppla till en digital extern skärm?

Thomas

Bärbara datorer bör inte användas med nerfälld skärm. En stor del av kylningen sker genom tangentbordet.

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 17:55
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Thomas Magnusson:
Om man kopplar till en extern skärm går det då att ha locket stängt? Går det att koppla till en digital extern skärm?

Thomas

Det går inte att koppla in utan en VGA-DVI/ADC-omvandlare. Kommer inte ihåg fabrikatet...
Apples egna skärmar går alltså inte att använda. Någon mer än jag som tycker att det är kass?

Lite mer diskussion om bildskärmsutgången på 12" PB:

Har inte 12" PB någon bildskärmsutgång!?

Där står det lite om teorier varför inte 12" har DVI.

[ 26. februari 2003, 18:00: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Citat:

citera:Apples egna skärmar går alltså inte att använda. Någon mer än jag som tycker att det är kass?

Hmm, jag lider inte; har aldrig och kommer troligtvis inte att komma i kontakt med en Apple-skärm med ADC.

Hehe, "kontakt"...

Mycket konstigt och besynnerligt!

Thomas

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
Bärbara datorer bör inte användas med nerfälld skärm. En stor del av kylningen sker genom tangentbordet.

/M

men hur blire då om man använder sånna däringa dockningsstationer. kan det vara därför som äpple inte gör nånna sånna?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-27 15:19

Har nog läst slarvigt men,

Är det nån S-Video alt. Komposit utgång på nya 12"aren!?

Så man kan koppla den till tvn alltså.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-27 15:31

Läste lite mer på apple.se

...Och alla tre PowerBook-modellerna har S-videoutgång så att du kan ansluta dem till en analog TV.

goodi goodi

Bläddrade igenom nya MacWorld och vad jag hann se så tyckte de att skärmen var urusel och rekommenderade att man istället köpte en iBook.

Någon som har läst hela recensionen och orkar förklara vad som händer?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-27 22:29
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Thomas Magnusson:
Om man kopplar till en extern skärm går det då att ha locket stängt? Går det att koppla till en digital extern skärm?

Thomas

Stänger man locket helt på min 12" så somnar hon. Testade det idag med en extern skärm.

/c *nykär*

1
Bevaka tråden