Bra och snabb service

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-27 18:06

På den här typen av forum får man oftast bara läsa om all dålig service och alla som fått vänta i flera månader på sin dator. Tänkte därför skriva om motsatsen.

Min iMac G5 fick plötsligt kernel panic, och detta upprepades så fort jag startade om den. Lämnade in datorn på Dataservice i Norrköping måndag den 18/12. Morgonen efter ringde en tekniker och sa att han konstaterat felet, och han skulle beställa ett nytt logikkort. Han trodde dock inte att datorn skulle kunna bli klar innan nyår pga helger osv. Men idag ringde han och sa att datorn var klar. Så allt som allt tog det alltså 5 arbetsdagar, helt godkänt tycker jag!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-27 18:56

Skönt att höra att man faktiskt kan få bra service av Apple här.. Fler med goda erfarenheter?

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-27 18:56

Grattis! Kul att höra.
Jag kan instämma. Apple bytte min MBP coreduo mot en ny med core2duo.
Jag e nöjd jag med.

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-27 18:58

Jag har bara bra erfarenheter av Apples service i de fall jag behövt det på det 50-tal Macar jag har haft.

Om vi gör skillnad på Apple och servicestället så tycker jag Apple varit rent usla och servicestället underbart!

Hos Apple blev man kopplad runt, bortkopplad, fick olika besked, fick inga besked, fick felaktigt besked, fick ändrat besked osv osv osv osv. Servicestället däremot tog tag i problemet, tog en diskussion med Apple och löste problemet.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-12-27 20:39

Jag tycker Apple har varit förstående, servicminded och resultatinriktade i alla mina förfrågningar. Utbyten har fungerat klanderfritt, bra svar och rådgivning och konkreta rekommendationer. Har köpt Apple Care till mina produkter och alltid haft valuta för pengarna. Dessutom har leveranser och löften hållits klockrent!

1
Bevaka tråden