Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsknapp till PowerBook G4. Hjälp!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-23 14:11

Min PowerBook G4/550 kan inte hålla locket stängt. Detta efter att jag snubblat med PowerBook-väskan i handen. Ganska förståligt eftersom väskan fick en smäll och locket på datorn slogs upp. Låset, tillika knappen, som håller locket nere gick sönder då en liten metallflik gick av. (Se bilder på denna sida.)

Att plocka ut den trasiga biten tog 10-15 minuter och var inte svårare än att byta hårddisk. Kan jag få tag i en ny liten knapp är alltså problemet löst. Det verkar dock svårt eftersom Apple inte tillhandahåller dessa delar separat. Knappen ingår i ett kit som kallas Top Case och innefattar hela topplattan med styrplatta, airportantenner och knapp. 4500 + moms och frakt kostar det!

Det känns lite omotiverat för en metallbit som ser ut att kosta några kronor och dessutom är busenkel att byta själv. Finns det någon som har en kaputt PowerBook med hel knapp som jag kan få köpa? Eller någon som vet hur man kan få tag på en knapp utan att tömma sin privata plånbok helt och äta knäckebröd i en månad?

Alla eventuella förslag, lösningar eller medlidanden tas tacksamt emot.

[edit: stavfel]

[ 23. Januari 2003, 15:41: Meddelandet ändrat av: Mattias Malm ]

hmm.. ingen här som har en resevdels-pb som du får köpa lill-biten av?

eller kolla med Lan-Master om du får köpa den av dom direkt?

1
Bevaka tråden