Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död pixel på Macbook.. ytterligare en i mängden..

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-26 21:57

Japp, som någon redan uppmärksammat har även jag helt plötsligt fått en död pixel på min Macbook. Otroligt störande!

Jag fick min dator den 11:e December och den döda pixeln dog den 25:e December, alltså precis 14 dagar efter det att jag fått den. Oturligt nog så hade ju Applestore och kundtjänst stängt den 25:e . Jag mailade dock kundtjänst, så de vet att jag reklamerat den innan de 14 dagarna gått ut.
jag pratade idag med teknisk support (tror jag) och han bad mig att ringa till Apple store imorgon när de öppnar igen för att tala om vad jag ville göra med datorn och han förstod att jag ville lämna tillbaka den. (Nämnde det)
För jag vill inte ha en dator med döda pixlar på skärmen. För det första är det störande, för när man väl sett dem så lägger man alltid märke till dem. För det andra sänker det andrahandsvärdet på datorn, vilket då innebär att jag tycker att jag köpt datorn för mer pengar än vad den är värd. Jag vill ju inte ha en dator med döda pixlar, när man kan få en utan döda pixlar.

Tror ni att jag får lämna tillbaka datorn nu när det gått 14 dagar? Jag har ju mailat dem och sagt att jag vill utnyttja distansköplagen om de inte byter ut datorn, trots att det nu gått mer än 14 dagar (jag kontaktade ju dem via mail precis 14 dagar efter..) Så det bör väl inte vara några problem? Eller?

Pixelfelet på min är följande:
Den visar grönt och rött helt korrekt, men inte blått. Då blir pixeln svart.
Lustigt?

Jag kan inte svara på om du kommer få byta din datorn, men du har läst min tråd om mina bestyr eller hur?
Just nu sitter jag med min 3:e Macbook, och denna är KLOCKREN!
Tystare än den förra och inga döda pixlar, så nu är jag väldigt nöjd!

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-27 00:26
Ursprungligen av fraspe:

Jag kan inte svara på om du kommer få byta din datorn, men du har läst min tråd om mina bestyr eller hur?
Just nu sitter jag med min 3:e Macbook, och denna är KLOCKREN!
Tystare än den förra och inga döda pixlar, så nu är jag väldigt nöjd!

När du bytt ut dina datorer, har du fått helt nya datorer då eller har du fått en inbytesenhet, d.v.s. en dator som någon annan lämnat tillbaka eftersom den varit paj och sedan reparerats?

Grejen är att den datorn jag har nu är helt perfekt förutom den döda pixeln. Jag vill inte drabbas av en dator som låter massor från fläkten eller har andra döda pixlar eller som inte går stabilt m.m. Listan kan ju göras lång med saker som Macbookar lider av ibland, tyvärr..

Frågan är om jag kan försöka deala till mig en leopardlicens som kompensation när det släpps? Alltså jag pratar med dom imorgon när det är öppet, och frågar om jag kan få en licens när det släpps? Det kostar dom inte en spänn egentligen, och jag blir lite mer nöjd..

Ursprungligen av widde:

När du bytt ut dina datorer, har du fått helt nya datorer då eller har du fått en inbytesenhet, d.v.s. en dator som någon annan lämnat tillbaka eftersom den varit paj och sedan reparerats?

Jag har fått helt nya datorer varje gång.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-27 09:12

Jahapp, då var det väl bara å ringa och ta hem en ny dator... hoppas problemet löser sig efter ett utbyte!

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-27 09:51
Ursprungligen av boris91:

Jahapp, då var det väl bara å ringa och ta hem en ny dator... hoppas problemet löser sig efter ett utbyte!

Har inte du gjort detsamma? Du fick väl också en död pixel?
Skickade du tillbaka den gamla och fixade en ny eller?
Fick du betala frakt tillbaka till Apple?

..och slutligen, får man ytterligare 14 dagars öppet köp om man samtidigt beställer en ny?

11:e till 25:e är femton dagar. Så är dom petiga kan du nog vara screwed.

/Joakim

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-26 23:50

Varför inte köpa 3st datorer på en gång och välja den som fungerar, skicka tillbaka två!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-12-27 00:00

Perfa. En på tre måste ju funka:)

Hoppas att de räknar enligt följande: 25-11=14.

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-27 11:29
Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Hoppas att de räknar enligt följande: 25-11=14.

De byter ut min dator mot en ny.
Mjo, men det hade ju ändå inte gått att komma fram på julafton då de hade stängt då också..

Jaha, då får man den här nervösa känslan igen nu då då man sitter och hoppas på att få ett bra exemplar
Det finns ju för många måndagsex verkar det ju som ..

EDIT:
Fick ett mail att en ny beställning med högsta prioritet lagts och att TNT ska kontakta mig och hämta upp datorn inom tre dagar. Än så länge är jag mycket imponerad av Apples kundservice måste jag säga! Creds till dem!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-28 01:59

Förlängd returrätt för julinköp: Om du köper en produkt från oss mellan den 31 oktober 2006 och den 24 december 2006 (gäller enbart denna period) och du inte är helt nöjd med en produkt eller med villkoren i ett tjänsteavtal, kan du returnera produkten till oss eller säga upp tjänsteavtalet. I så fall återbetalar vi priset för den returnerade produkten eller för tjänsteavtalet om du kontaktar oss senast den 8 januari 2007. Den förlängda returrätten gäller inte för anpassade eller specialbyggda produkter. Alla övriga villkor för produktreturer gäller som vanligt för produkter som köpts under denna förlängda tidsperiod. Följaktligen kan du fortfarande kontakta oss inom fjorton (14) kalenderdagar efter leveransen av produkten eller köpet av tjänsten, om denna fjortondagarsperiod går ut efter den 8 januari.

Citerat från

http://store.apple.com/Catalog/se/Images/salespolicies_consumer.html#Anchor-43793

1
Bevaka tråden