Köpa Macbook i göteborg?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Har bestämt mig för att bytta till mac nu har studdent rabbat men kan inte beställa från apple store pga. jag inte är 18..

Så jag undrar om det finns någon butik i göteborg som också säljer mac och ger (minst ; ) 10% rabatt som studden ev. 10% pga. mellan dags rean?

Skulle fö. köpa en Macbook 2 ghz, 2 gb ram, 80 gb hdd.. ^^

God jul o gott nytt år. //vega

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-25 13:40

Vad är du för student? Jag gissar att du inte studerar på någon högskola i Göteborg och jag är inte säker på att studentrabatt gäller t.ex. gymnasier.

Jag skulle bett någon som är över 18 köpa macbooken åt mig och sagt att de studerar på någon högskola för att få 7-8% eller vad det är man får på Apple Store Education, alternativt köpa den via Mecenatkortet (10% har jag för mig) som iaf Chalmers hade tidigare.

Tips är att köpa ram-minnet 'löst' från t.ex. macoteket eller liknande för att spara en slant. När det gäller hårddisken är skillnaden inte lika stor om du skall ha en 80Gb dock.

Studderar på gymnasiet.
Studdent rabatt har jag genom CSN-kortet dock får jag inte lov att handla från apple store förens du har fyllt 18. =(

Ang. Att köpa minnet lös så blir det tyvär dyrare då jag måste bytta ut båda modulerna pga. att dom skickar med 2x512 istället för 1x1024. =(

1
Bevaka tråden