Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista eller XP på iMac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som fullständig Windowsnovis känner jag mig lite vilsen inför Macens nya möjligheter. Jag har för avsikt att installera Windows på min nya iMac 20' men vet inte riktigt vad jag ska köpa. BootCamp eller Parallel Desktop? Eller båda? Och hur är det med Vista eller XP? För- och nackdelar? Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig.

Boot Camp är en gratis beta - denna kostar ingenting.

Fördelen med Boot Camp är att man får ut full prestanda ur datorn. Parallels är däremot bra då det har bra integration med OS X samt att man slipper starta om för att öpnna Windows.

Själv kör jag senaste betan av Parallels där man kan använda Boot Camp-partitionen som VM. Jag råder dig att köra på Boot Camp och om du får behov så köper du Parallels.

Angående vilken version av Windows du ska köra så rekommenderar jag XP. Drivrutinerna som följer med Boot Camp är nämligen gjorda för XP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 10:33

Dessutom verkar endast den dyraste Vistalicensen tillåta virtualisering. Dvs. det är ganska många sköna tusenlappar du måste hosta upp om du skall köra Vista lagligt.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 19:59
Ursprungligen av Ylan:

Dessutom verkar endast den dyraste Vistalicensen tillåta virtualisering. Dvs. det är ganska många sköna tusenlappar du måste hosta upp om du skall köra Vista lagligt.

Vänligen, Ylan

Blev korrigerad, man får installera alla versioner utom Vista Basic!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-29 22:27

Dom som går och funderar över Vista rekommenderar jag att dra till T-Centralen i Stockholm, Microsoft är nämligen där och showar off Vista hela veckan ut. Jag ska dit på fredag - hoppas Vista är demat på iMacs!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 05:56
Ursprungligen av boris91:

Dom som går och funderar över Vista rekommenderar jag att dra till T-Centralen i Stockholm, Microsoft är nämligen där och showar off Vista hela veckan ut. Jag ska dit på fredag - hoppas Vista är demat på iMacs!

Boris,

Jag var där på Centralen, inte T-Centralen! (Men de är inte långt ifrån varandra)!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden