Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte spela upp filmer med locket stängt...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-22 20:56

Hej
Ja jag har sökt och hittat diverse trådar om hur man skall köra datorn med locket stängt men inte hittat något som stämmer överens med min fråga. Det är så att jag har en nyinköpt macbook som jag kopplar till TV'n via DVI->Video. Min tanke var att man skule kunna ha datorn till TV'n med locket stängt. Så jag stänger ner datorn, den går in i viloläge, tag klickar med en extern mus och den vaknar igen och bilden kommer upp på TV'n, so far so good. Sen använder jag fjärrkontrollen för att komma till "media läget" (Menu knappen) det går bra men när jag försöker spela upp en film blir det bara svart, varför? Med locket öppet fungerar medialäget perfekt.

Någon som vet vad som händer och om det går att fixa?
I annat fall kan man stänga av den interna skärmen på ngt vis (med öppet lock)?
Så vitt jag vet stödjer inte InsomniaX dom nya macbookarna så man får väll vänta på en nyare veriasion eller finnst det kanske ett liknande program som fungerar?

Tacksam för svar!
/Elias

Edit:
Har nu prövat programmet SleepLess och jag kan stänga locket men fortsätta använda datorn med extern mus, men i gengälld fungerar inte fjärrkontrollen
då jag använder mig av SleepLess... Skumt...

Senast redigerat 2006-12-22 21:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-22 21:42

Öhh hittade en lösning själv, haha, aktivera InsomniaX (som inte fungerar på macboob), stäng locket (datorn går i vila), väck datorn med fjärrkontroll/mus/externttangentbord, av någon anledning kan du nu spela upp filmer i media läget, ser ingen annan lösning än att det beror på att jag har InsomniaX aktivt för annars fungerar det inte för mig...

Jag är i exakt samma läge som ovanstående talare. Jag försökte igår att väcka datorn med fjärrkontrollen. Jag stängde min MacBook och den gick i vila tryckte sedan på alla knappar på fjärrkontrollen men inget hände. Kan man väcka MacBooken genom fjärren utan några mod. program?

1
Bevaka tråden