Bildskärmsdubblering eller spegling på PB

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-22 09:33

Jag har en iBook just nu och på den kan man ju, som bekant, endast spegla skärmen till tv eller monitor/projektor.

Nu funderar jag på att uppgradera till nya PB12", som då ska klara även dubbla skärmar. Nu tycker jag att det är lämpligt ibland att köra spegling. Till exempel när jag har föreläsningar och visar bildspel, eller ett handgrepp i ett program.

Så min fråga är; kan man välja om man vill dubblera skärmen eller spegla den? Det borde väl vara samma på alla PB?

[ 22. Januari 2003, 09:33: Meddelandet ändrat av: Kalle W ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-22 09:44

Jepp, det är valfritt.

Ja precis som Linus säger så fungerar PB 12 tum precis som alla andra PowerBookar.

Man kan ju klaga på att PB 12 tum saknar mycket av vad de andra PowerBookarna har, men om man istället jämför den med en iBook 800 så har den i princip bara fördelar och inga nackdelar. Och som vi alla vet så är ju iBooken en riktigt fullträff till dator, vilket därmed betyder att PB 12 tum är *ännu* bättre!

Om du har en iBook med ett Radeon-kort (Radeon Mobility 16MB eller Radeon 7500 16MB/32MB) så kan du få "dual head" genom ett litet firmware hack.

Om du nu har en av de äldre iBookarna med ATI Rage 128 Mobility så testa INTE detta hack. Det resulterar oftast i att datorn dör och blir helt oanvändbar.

Om du är intresserad av detta så gör en sökning i detta forum, det har tagits upp en eller två gånger tidigare (därför tar jag inte upp det en tredje gång).

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-22 11:52

Jag är medveten om Radeon-hakket, men jag har en iBook (Late 2001) som den heter. Dvs med ATI.

Men som ni säger så är iBooken en fullträff, och jag tror nog också att PB12" är en iBook på sterioder. G4, fetare grafikkort, blåtand, större HD osv. Trevligt!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Jag är medveten om Radeon-hakket, men jag har en iBook (Late 2001) som den heter. Dvs med ATI.

Lite petighet; alla iBookar har ATI. Men du menar nog ATI Rage.

Jag har den allra senaste iBooken, men jag vågar faktiskt inte riskera den genom att köra det hacket. Önskar Apple valde att ändra istället, men det är väl lika sannolikt som en tvåknapparsmus...

1
Bevaka tråden