Köpa Macbook Pro-frågor: batteritid, spel, virus?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-20 18:23

Hej känns lite konstigt att jag bestämt för att köpa min första mac. Har kört pc i ca 14 år ;P
då jag är super noob på detta område tänkte jag fråga er

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6254042/wo/8l5Uwcjfx7rh20QuEQaKyTZ6JWp/1.?p=0

Den mellersta jag ska ta, för 24k

1) Batteriet hur länge räcker den ungefär?
2) Spel och sånt är uteslutet att köra på OSX? Tänkte steam t.ex?
3) ditt bästa argument för att välja en mac framför pc?
4) antivirussystem är det någon nödvändighet?

Hade fler frågor inatt, men glömde bort dom nu hehe.. Aja får uppdatera posten om jag kommer på..

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-20 18:29

Hej, välkommen
1. ca 3 timmar
2. annan svarar strax
3.det kommer du snart att upptäcka
4.nej

Yes!!

• Oregistrerad
  • 2006-12-20 19:25

Tack!

Jo kom på en till fråga här.. Hur är det med trådlöst krypterat nätverk och osx? Ska väl inte vara ett problem? hehe

Vaiden: okey :S
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6474045/wa/PSLID?mco=26BBDC17&nclm=MacBookPro&wosid=X51Xj7elnLof2SsgcM81dvSrmDz
det är ialla fall mitten paketet jag ska ha utan att ändra något.

Windows vill jag helst inte lägga in.. Får kolla osx altenativet.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-20 19:25

Hejsan!

Kul att du bestämt dig, du kommer inte ångra dig! Länken du bifogade fungerar dock inte, eftersom det är timeout på specialkonfigurerade orders på AppleStore.

2. Du kan alltid boota i Windows via BootCamp och lira där. Vill du tvunget köra genom OS X kan du prova CrossOver.

/Vaiden

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-20 19:28

No.

Yes!!

• Oregistrerad
  • 2006-12-21 13:13

1 c.a 3 timmar...
2 verkligen inte, kolla in dessa sidor för NÅGRA av spelen som finns till Mac: http://www.macsoftgames.com och http://www.gameranger.com/games/ , det finns mer spel till Mac än vad folk tror... men kom ihåg att det där inte är alla...
3 Stabiliteten...
4 Nej.

Krypterat trådlöst är inga problem alls, bara att hoppa in i nätet och surfa iväg

Min erfarenhet är att PCs brukar strula med krypterat nätverk. Har testat med 4 stycken olika bärbara PC - ingen av dem klarar av krypteringen på mitt nätverk medans macen glatt löser det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-22 00:45
Ursprungligen av hansfilipelo:

Min erfarenhet är att PCs brukar strula med krypterat nätverk. Har testat med 4 stycken olika bärbara PC - ingen av dem klarar av krypteringen på mitt nätverk medans macen glatt löser det.

Det enda jag haft problem med är wep-sträng-nycklar på en netgear. Kör man hexade nycklar har jag dock aldrig vart med om nått problem. Jag rekommenderar varmt att ha en partition för windows som du kan boota in i, om du vill kunna köra CS med bättre fart, lira lite med DC++, eller köra nått program som inte går på OS X. En Windowspartition på 5-10 Gb räcker bra, jag har en på 6GB f.n, med Stream.

• Oregistrerad
  • 2006-12-27 02:09

En annan fråga.. Den mellersta jag ska ta surrar den mycket? Inte många dagar till beställning nu

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-27 04:25
Ursprungligen av xenax:

En annan fråga.. Den mellersta jag ska ta surrar den mycket? Inte många dagar till beställning nu

Macar är generellt sett mycket tysta. Min MacBook är verkligen tyst, förrutom när man rippar DVDs och liknande. Min brors iMac är helt knäpptyst, nästan oberoende av vad man gör.

• Oregistrerad
  • 2006-12-27 13:28
Ursprungligen av desh:

Macar är generellt sett mycket tysta. Min MacBook är verkligen tyst, förrutom när man rippar DVDs och liknande. Min brors iMac är helt knäpptyst, nästan oberoende av vad man gör.

Okey det låter ju skit bra..

• Oregistrerad
  • 2006-12-30 15:26

En sista fråga, imorgon beställer jag

1 gb eller 2 gb minne? kostar typ 1700kr mer om jag ska ta 2gb, kommer det bli någon super skillnad? Svårt att bedöma om det är värt..

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 16:40

RAM är mycket viktigt för Mac OS X. Det blir väldigt mycket snabbare.. Har du råd, köp mer, är mitt råd.

• Oregistrerad
  • 2007-01-01 01:52

Hepp då var det beställt.. Blev en vanlig MacBook inte pro. Kom på att jag inte behöver en sån värsting

Tråd kan låsas eller kastas ;P

Tack till er som svarade..

Senast redigerat 2007-01-01 02:12

nybliven Mac-ägare

Xenax du kommer aldrig att ångra dig. Har själv skaffat MacBook Pro, aldrig mer PC

1
Bevaka tråden