Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Bäst" företagsbank?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mija:

Har Skandiabanken konton och tjänster för företag?

Ja.

Hem - Skandia

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-02-25 19:37

Va bra. Konstigt att dom gömt det under en annan domän.

Har Handelsbanken och fått jättebra bemötande. Internetbanken gör det den skall. Bankgiro och Businesscard på 1 vecka. Kan inte klaga. Ändå är det ett litet företag med en blygsam omsättning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-28 14:30

Har DanskeBank och internetdelen och iPhone-appen är väldigt bra, MEN kundsupport är helt hopplöst.
Vi har hållt på i 3 månader!!! att få en dosa till vår redovisningsfirma så att de ska kunna sköta fakturabetalningar mm.
Hur j...a svårt kan det vara att få rätt hjälp från rätt person ?

Hade Handelsbanken för några år sedan men hemsidan för betalningar var katastrof, kändes 1997.
Har de blivit bättre ?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2012-03-11 10:15

Handelsbanken funkar bara fint tycker jag, dock är det Firefox som gäller.

Som företagare ska man inte använda sig av Swedbank då dessa saknar kompetens både centralt och lokalt. De har dessutom en djungel av avgifter så innan slutet är swedbank dyra.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2012-03-11 14:54

Jag har både Swedbank och Handelsbanken, Swedbanks internetbank är mycket bättre än Handelsbankens. Safari har alltid funkat bra i den. Allt annat funkar bra på Swedbank också, fast dom smyghöjer räntorna när man inte kollar på ett tag, både på checkkredit och företagslån, tur att jag har en bra bankkontakt så jag kan bara ringa och få ner dom igen. Tog just en företagsförsäkring via Swedbank också, nästan halva priset jämfört med IF som jag hade förut.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-11 20:52
Ursprungligen av Christer Holm:

Det beror nog lite på vad du har för krav på tjänsterna.

Jag fick lära mig den hårda vägen i höstas när jag försökte transferera mellan egna konton men i skilda Banker.
Handelsbanken hade en spärr på 250000 per 24 timmar, medans Nordea hade spärren på 1000000.

Bortförklaringarna var rätt roliga att lyssna på allt från säkerhet till hårdare krav från Bankinspektionen.

Vid samtal dagen efter lovade Handelsbanken att om jag ringde mitt kontor på kontorstid skulle dom givetvis fixa
detta. När jag påpekade att det innebär att jag kanske måste ringa mitt i natten för min del på grund av tidsskillnad
blev det lite krystat.
Jag har nu temporärt fått göra lite tejp och gem lösningar men är inte direkt nöjd så jag har börjat titta lite på HypoVereins Bank
i Tyskland och har fått tips på att Bank of Skottland ska vara bra.
Har själv bra erfarenhet av Bank of China när man befinner sig på den sidan av Jorden och tänkte mig en resa till London.
och ta en diskussion av en lösning här i Europa.

Kanske någon har lite erfarenhet och kan ge tips på andra bra utländska Banker.

På tal om roliga bortförklaringar, Danske Bank tar en avgift på stående överföringar för att "de bevakar" det åt en...

Bevaka tråden