Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra bootcamp via iPod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-16 15:50

Sitter just nu med bara några GB ledigt kvar på min Macbook som jag snålar på så gott det går. Det är svårt, men det går.
Har ett par program jag skulle behöva köra, men dessa finns tyvärr bara till Windows, något jag gärna inte installerar med mitt redan begränsade utrymme.
Min iPod däremot har ett tiotal GB ledigt. Undrar om det skulle kunna gå att installera windows på den boota upp med BootCamp från iPoden, och på så sätt köra windows den vägen (kanske tillochmed parallels?).

Går detta? Om ja, vad finns det för risker samt hur snabbt går det med tanke på att man kör via usb?

mer troligt paralells tror jag. och det sistnämnda är som jag ser det INGET problem... inget problem alls.

I have more than one hard drive, can I install Windows XP on any drive?

With Boot Camp Beta 1.1 or later, yes, but you can install only one Windows partition on any of your computer volumes. The Setup Assistant will allow you to partition drives, or to install Windows XP on an entire drive if it does not contain Mac OS X. Note: You cannot install Windows XP on an external hard drive.

Så nej, du kan inte installera XP på din iPod.

1
Bevaka tråden