Hur får man riktig bredbild i Quake 4?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-12 10:19

Jag har bara testat demot men jag ville se iMacs prestanda och bildkvaliteten med datorns rätta upplösning för jag tycker att det är en märkbar kvalitetsskillnad när man t.ex. spelar i ett fönster jämfört med 1024x768. Jag har letat en del här och här och visst kan man ändra upplösningen med

r_mode -1
r_customHeight HEIGHT
r_customWidth WIDTH
vid_restart

men jag tycker allt bara blir utdraget. Alla karaktärer blir tjocka jämfört med 1024x768 så det verkar inte vara riktig widescreen. Är det någon som vet hur man får riktig bredbild?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-12 11:01

Är Quake 4 WideScreen kompatibelt då?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-12 11:58
Ursprungligen av Scumpi:

Är Quake 4 WideScreen kompatibelt då?

Har trott det efter det jag läst och iom att Doom 3 har stödet (hålla nere kommando vid start?). Har inte läst att någon klagat på utdragen bild.

Jo det är det, ända sen Quake 2 om inte ännu tidigare..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-12 13:59
Ursprungligen av herr åhman:

Jo det är det, ända sen Quake 2 om inte ännu tidigare..

men varför blir bilden utdragen?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-12 14:45

Här är en intressant tråd. Ska ta och testa

r_mode -1
r_customHeight HEIGHT
r_customWidth WIDTH
r_aspectRatio "2"
vid_restart

Här är en annan artikel.

testa att pilla med

g_fov [angle]

å se om det blir bättre...

edit: aspectratio verkar ju vettigare...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-12 17:31

"r_aspectratio 2" fixade det. Det går att ha 1 och 0 också men 2 är det rätta.

Senast redigerat 2006-12-12 17:42
1
Bevaka tråden