Köp av MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-11 22:10

Funderar på att köpa mig en macbook. Hur fungerar det om man kopplar in en extern TFT skärm och kör riktigt hög upplösning? Hänger grafikkortet med så att inte 2d grafiken blir lidande? Fungerar vista med aero glass tillfredställande? Har egentligen inte särskilt bråttom men vill gärna ha en så fort som möjligt så därför undrar jag om det är värt att vänta tills de uppgraderas med santa rosa plattformen? Hur mycket snabbare blir det nya grafikkortet osv? Lönar det sig att köpa ddr2 667 mhz minne separat och stoppa in eller är det lika bra att uppgradera via deras webbplats när man lägger ordern? Något annat man bör tänka på? Har de fått bukt på alla buggar ännu?

Själv väntar jag på Santa Rosa, dels för att få ett raskare grafikchip, men också för att få den med 10.5 från start.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-12 00:33

2D-grafiken är absolut inte lidande när man kör vanliga program i OS X. Anledningen är att alla datorer som stöder Core Image/Quartz Extreme rendrerar allt i en OpenGL-pipeline, vilken under normala omständigheter aldrig skall sega. Självfallet kan du inte spela Quake 4 med bra grafik däremot!

Ps. Lundberg?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-15 17:02

Okej, någon som vet när Santa Rosa plattformen förväntas komma?

• Medlem
  • Motala
  • 2006-12-15 23:56
Ursprungligen av Amazon:

Okej, någon som vet när Santa Rosa plattformen förväntas komma?

Ja det lär väl ta en bra bit in på nästa år skulle jag tippa på.. Och med barnsjukdomar på den så är det väl bäst i att vänta ytterligare lite längre

1
Bevaka tråden