Reservation av pengar vid garantifall

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-11 17:29

Min magsafe kontakt har börjat glappa så jag ringde Apple och bad om en ny. Inga problem , en ny skulle skickas ut.
Självklart bad han om ett kortnummer, inga problem. Men sen sa han att dom reserverar pengarna tills den gamla har skickats tillbaka.
Har dom ändrat sin policy? Brukar det inte vara så att dom drar pengarna om inte utbytesdelen är tillbaks inom 10 dagar? Rik student som man är så är ju 600kr en del att få reserverat i ca 10 dagar.

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-12-11 23:05

Se upp med detta!

Jag fick ett airportkort utbytt på samma sätt för några år sedan. Sedan slarvade Apple bort min retur och pengarna försvann i ett nafs från mitt konto. Bråkade med Apple i drygt 6 månader innan jag gav upp.

Reparationen var en garantireparation men jag fick själv stå för kostnaden. Uselt hanterat av Apple!

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-12 00:07
Ursprungligen av molaria:

Se upp med detta!

Jag fick ett airportkort utbytt på samma sätt för några år sedan. Sedan slarvade Apple bort min retur och pengarna försvann i ett nafs från mitt konto. Bråkade med Apple i drygt 6 månader innan jag gav upp.

Reparationen var en garantireparation men jag fick själv stå för kostnaden. Uselt hanterat av Apple!

Är ju inte så lätt att vinna i ett sånt case. Och man kan ju knappast säga "nej, ni får inte mitt kortnr".
Får väl se till att fixa en kopia på fraktlappen.

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-20 14:28

Just så, du ska få en lapp av UPS när dom hämtar paketet.

Sen om det skulle bli strul ändå, så ligg på om det.

Har du bara papper på att du har lämnat tillbaka elaktig del, så är det lungt.

För att undvika liknande problem är det enklaste att byta delen direkt över disk hos en serviceprovider.
Tex MacRent http://www.macrent.se om man bor i Stockholm.
du får en ny samma dag samt slipper reserrvation av pengar samt vänta in din reservdel.

1
Bevaka tråden