Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera till Cdrw/DVD iBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 18:18

Undrar om någon testat att byta ut Cd-spelare till Cdrw/DVD i en iBook 500. Känns lite bökigt att bära omkring på "externa" grejer.

/Johan

  • Medlem
  • 2003-01-17 23:50

Jag måste fråga detsamma - till min Powerbook G4 / 400
Det ska finnas sätt att byta ut denna, det har jag läst, men vem kan vilja importera grejorna, och främst - vad heter märket som passar? Det här är en viktig grej - så gärna många svar Nu pratar jag en kombinerad DVD / CDRW.

/Fredrik

[ 17 Januari 2003, 23:57: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-18 00:04

Nifo. Dom sålde DVD-CD/RW ´bays´ till G3 Powerbooks på senaste expot så det är möjligt att byta.
(Jag var inte där men såg bilder (här på 99mac tror jag?) där dom visade upp dom. Försök att leta rätt på dom.)

Kolla här också:
http://store.powerbook1.com/mcexcarprome.html

En kompis ville göra samma sak med sin PG G3 Lombard och Scotsys i Edinburgh ville ha över £300 för det (över 4000) och det kan man ju nästan köpa en ny Mac för. Förbered dig på att det kan bli dyrt med andra ord..

Ingen aning om hur dyrt det blir för en iBook dock.

  • Medlem
  • 2003-01-18 00:24

Det var ju svindyrt! Nån som vet en drive som rakt av passar in i en G4 rev A (400, 500Mhz) eller till den Ibook som nämndes i början av tråden? Det här måste vi hitta!

/Fredrik

  • Medlem
  • 2003-01-19 11:49

Ingen som känner till ett billigare alternativ, alltså förutom att köra med extern cdrw? Antagligen blir jag väl tvungen att fixa en sådan ändå antar jag. Finns nåt billigt ni vill rekommenderat, både nytt samt beg?

Hälsn. Fredrik

1
Bevaka tråden