Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kallare ("blåare") färger orsakades av Photoshop?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 10:55

Hej!
Jag installerade nyligen Photoshop och märke därefter att mina färger har blivit betydligt kallare (en liten blå hinna ligger över hela skrämen känns det som). Färgprofil så klart, tänkte jag och gick in för att ändra den. I Systeminställnigar->Bildskrämar har jag följande val:

Förstora

Om jag avmarkerar "Visa endast profiler för denna skärm" får jag följande profiler tillgängliga:

Förstora

Dessvärre kan jag inte välja någon av de andra, jag får bara ett "blubb"-ljud (alert-signal heter det kanske). Jag kan inte heller kalibrera skärmen, följande ruta visas då:

Förstora

Ser ut som Photoshop har ändrat om/flyttat/tagigt bort en del färgprofiler. Vad gör jag nu, någon som vet hur jag får tillbaka till Color-LCD (för det är väl den som ger "bäst" färger, har jag läst om någonstans).

Hälsningar,
Jacob

  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 11:05

Hej igen!
Det här är lite löjligt men efter en omstart så löste allting sig och jag har en mängd profiler att välja bland nu igen, där Color LCD ser bäst ut tycker jag.

Synd bara att uptimen rök...

Om du var rädd om uptimen så skulle du bara loggat ut och in igen. Då laddas användarspecifika inställningar igen.

1
Bevaka tråden