Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ntfs>hfs>fat32

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Sitter på lan just nu med ett par polare, båda windows användare. Kör själv macbook med nfs+ på den interna, och en extern lacie med fat32.
Har ett par funderingar som jag inte tänkte på tidigare. Båda polarna kör NTFS, vilket är läsbart i OSX, och min fat32 är ju läsbar i båda systemen.
1. Hur gör jag om jag har filer på min hfs+ som ja vill att mina polare skall ha tillgång till?
2. Om jag vill kunna läsa och skriva t.ex ett word dokument som min NTFS polare har, så går det väl att skicka över t.ex msn så är det biff?
Tack på förhand

Det funkar även med vanlig SMB-utdelning, förutom FTP & dyl. SharePoints kan vara trevligt att kolla på om man vill ha lite mera möjligheter ang. utdelningar.

Dina polare kan om de vill använda MacDrive för att läsa HFS+-formaterade skivor.

På fråga två svarar jag: Självklart, förutsatt att du har Office-paketet eller att de inte skickar alltför avancerade dokument så kan Pages och Textredigareraren också öppna och redigera dem.

1
Bevaka tråden