Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet funkar inte i Windows

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerat Parallels och kör Windows samtidigt som OS X eftersom ja har stort behov av två windows program som inte funkar i OSX..installerade allt hos en kompis..där funkade internet perfekt både i mac os och windows..utan några inställningar

väl hemma funkar OSX internet forfarande bra..medan internet genom windows inte alls går

vid symbolen för anslutningar finns en gul triangel sen möts man av meddelandet: "Begränsad eller ingen anslutning"

"Du kan inte nå internet eller vissa resurser på nätverket . Detta problem beror på att datorn inte kunde erhålla en giltig nätverksadress från nätverket"

jag väljer att trycka på "reparea"..men då står det efter ett tag att "IP-adressen misslyckades att förnyas"

Tar jag info om nätverket står det 169.254.244.64 som ip-adress..förstår inte var det kommer ifrån..för jag trodde inte Telia hade någon statisk ip-adress..har alltid haft på "erhåll automatiskt" i nätverksinställningarna.. och har likaså nu med

hjälp uppskattas..tack på förhand

Jag hade nåt liknande jox fast med Bootcamp men i mitt fall räckte det med att jag körde installationsskivan med drivrutiner för mac igen.
Gissar att jag hade gjort nån uppdatering som skrivit över vissa grejer.
Men du har ju Paralells så men jag skulle installera om Windows igen.
Sen borde det funka!

1
Bevaka tråden