Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av Aperturearkiv?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om de räcker o bara göra en kopia av Aperture Library filen?

Eller måste man köra med Apertures backup funktion? den kan ju icke backaup`a till nätverksenhet.

Mvh

Adrian

Det räcker att göra en kopia på Aperture-Biblioteket i de flesta fall. Fördelen med ett Valv är ju att man kan återfå bilder som blivit raderade och att det går lättare att återta dem samt att det är lättare att säkerhetskopiera från Aperture.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 01:35

Du kan kopiera vault-filen

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-08 02:04

Man kan backa Vault till nätverksenhet om man trixar lite.

http://homepage.mac.com/bagelturf/qanda/files/05f19bf19c4d4668ba4dcf558e66daea-13.html

Niklas Brunberg: Om man kopierar Aperture-Biblioteket så går de inte o återställa bilderna eller?

Ursprungligen av Elvis666:

Niklas Brunberg: Om man kopierar Aperture-Biblioteket så går de inte o återställa bilderna eller?

Inte lika enkelt.

Kort och gott: Fördelen med ett Vault är att det är:
Betydligt lättare och snabbare att återställa förlorade bilder.
Det är enklare att hålla säkerhetskopian uppdaterad.
Dessutom är det snabbare och man kan hela tiden hålla reda på hur pass uppdaterad den är.
Dessutom kan man återfå raderade bilder från sitt Vault även efter att man uppdaterat den.

Här är ett exempel, jag har organiserat om bland mina projekt lite och har därför ett antal projekt (och några bilder) som inte finns i mitt Vault ännu. En hemskt trevlig funktion som man går miste om när man säkerhetskopierar biblioteket i en filhanterare:

Jag har alltid använt mig av Vault funktionen. För säkerhetsskull till två olika externa diskar. Men nu.. Så går det inte att uppdatera. Får felmeddelande när jag kör mot båda diskarna.

"Update Vault error:
714 errors occurred. The first 5 are:

Couldn't create /Volumes/MONSTRET/Monstret.apvault/Library/2001/December.approject/2006-11-22 @ 06:07:49 PM - 1.apimportgroup/100-0008_IMG/100-0008_IMG.jpg"

osv..

Vad kan vara fel?

ru4real: Har haft samma problme... löste det genom att bygga om vaultsen från scratch... tog tid kan jag säga.

Ok... Hur gör man det?
Jag tror att det är det jag gör när jag höger klickar på "enheten" och väljer update... ?? Eller?

Jag har fortfarande inte kunnat lösa detta problemet. Jag postade en fråga på Apple's support forum och en av användarna frågade om min externa enhet var Windows formatterad.. På enheten så verkar det onekligen så.. Det står MS-DOS (FAT32).

Någon som kan hjälpa mig med vägen framåt?

Kan vara en bra idé att byta filsystem. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304823

Perfekt.... Så.. jag behöver formatera om??

Läste i den länkade informationen att case sensitive inte stödjs..
Går jag in i Skivverktyg och väljer... ja vadå?

1
Bevaka tråden