Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tibook dör

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-09 12:04

Min Tibook 500 har slagit av sej själv 3 ggr på en vecka nu, och det är inte det glappa batteriproblemt, det har jag fixat. Den är kopplad till AC adaptern när det händer, och datumet ställer om sej till år 2040...
Vad kan detta bero på?

Låter som det inbyggda batteriet.... hmmm skummt att den stänger av sej dock.

/f

  • Oregistrerad
  • 2002-10-09 12:27

Läste just på MacFixit att Tibooken inte har nåt PRAM batteri, jag har haft den "glappa batteri-problemet" på den förut, har fixat det med krympslang på batteri pluggarna, det funkade bra. Men varför slår den av sej när AC adaptern är inkopplad?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 20:35

Har upplevt samma fenomen (tror jag) två gånger på en vecka nu. AC-kabel ipluggad, skärmsläckaren går igång, när booken efter en stunds skärmsläckare ska ner i vila så tvärdör den. Jag trycker på startknappen och inget händer. Efter två ytterligare tryck startar den åter.

Kör 10.2.6. Modellen är iBook 500. Funderar på om det är ett trött batteri som håller på att ge sig. Men som sagt, det borde ju inte spela någon roll eftersom jag kör ibooken via nätkabel. Någon som vet?

Datumet ändras dock inte.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 22:59

Troligen logikortet - var så på min powerbook. Nollställ den - men ett ytterst snabbt tryck (när datorn är avstängd...

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-21 20:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Concult
Troligen logikortet - var så på min powerbook. Nollställ den - men ett ytterst snabbt tryck (när datorn är avstängd...

Vart ska man trycka?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-21 21:33

På min titan satt den på baksidan - en liten rackare. Jag använde en blyertspenna - tryckte in knappen ca 1 sekund när datorn var avstängd - väntade ca 5 minuter - startade. Allt enligt instruktioner jag hittat på nätet.
Men en risk är det - du kan sabba hela datorn om du trycker för länge....

1
Bevaka tråden