Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning av SonyEricsson samt filåtkomst ...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-06 12:42

HI FELLOW MAC-O-HOLICS!

Jag har en enkel fråga. Varför gör inte SonyEricsson sina mobiler fullt kompatibla med OS? När jag synkar så är det inga problem gällande kalender (varför finns det en gräns på inlagda händelser? Kasst! Tre månader och min kalender tar inte emot fler händelser), adressbok och kontakter men däremot när man vill föra över mediafiler.

Får om en dryg vecka hem ett M2-kort på 1Gb. Då får jag sitta och föra över låt för låt med hjälp av blåtand - är det smidigt? Är det 2006? Finns det ingen som har skrivit ngt litet program som fixar sånt här?

ÄR själv helt okunning i programspråk men man kan ju undra hur SonyEricsson ser sig ha råd att ha mac-världen i lite styvmoderligt grepp ...

Har ngn lösningen?

Mvh.

Ricard Hulteke
Jönköping

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-12-06 12:52

Tillfällig lösning kan vara att använda en kortläsare (det följer med en adapter till kortet som låter dig köra det i ett uttag för "vanlig" memeory stick) oc kopiera över till mappen för musik.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-06 14:33
Ursprungligen av gpd:

Tillfällig lösning kan vara att /...)

Precis, det är detta som irriterar mig. Jag menar bara det att om man har en mac - är man inte med i leken då? Förstår inte att man inte ser det som en självklar marknad - alltså macfolket ...
Vill i alla fall tacka för ditt tips. Har också tänkt på det och andra vägar. Det riktigt roliga är att om man ansluter med kabeln så ser inte datorn alla mappar. Det finns en trash-mapp som vi inte kommer åt med mac. Där ligger alla raderade filer vilket gör att om man tar bort en låt är ändå minnet fullt när du skall föra över. Detta syns inte i telefonen men i datorn får man meddelande om att det inte alls går att ladda över 4Mb för utrymmet inte finns ...

Men men, några mer förslag?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-12-06 15:53

Ricard: Vilken Sony Ericsson är det du har?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-06 16:01

Jag använder SE:s USB-kabel och iTuneMyWalkman för att synca låtar mellan min 550i och iTunes och det fungerar lysande.
Inwarehouse säljer kabeln billigt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-06 16:12
Ursprungligen av mola:

Jag använder SE:s USB-kabel och iTuneMyWalkman för att synca låtar mellan min 550i och iTunes och det fungerar lysande.
Inwarehouse säljer kabeln billigt.

Kabeln följer med telefonen och ligger här. Men det där iTunesMyWalkman - vill du utveckla det? Vad är det? Var finns det osv?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-06 16:19

Det går ju att söka på internet!

annars kan du testa http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 00:27
Ursprungligen av Ricard:

(varför finns det en gräns på inlagda händelser? Kasst! Tre månader och min kalender tar inte emot fler händelser)

iSync >> Fler alternativ. Där kan du ställa in synkning upp till ett år frammåt.
(I Tiger-versioner före 10.4.6 är det av någon anledning begränsat till högst 8 veckor - av Apple)

Sedan ger ju kortläsare överlägset snabbaste överföringen om man ska föra över många filer. Skaffa en sån där liten usb-sticka som du kan sätta in M2-kortet i!

1
Bevaka tråden