Cinema Display 23"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-05 21:59

Jag har de vanliga problemen med "image persistence" på min Cinema Display 23". Skärmen är inköpt i oktober och är av senaste utgåvan.

Men nu har jag även fått ett mörkt band längs med hela vänstersidan på skärmen. 1 cm från kanten ungefär går ett 5mm brett mörkt band som inte vill försvinna. Har testat att köra helt vit skärmbild på full ljusstyrka en lång tid utan att det försvinner.

Skärmen är köpt hos Apple Store. Finns det möjlighet att få se nästa exemplar innan man "accepterar" den? Hur funkar det. Den här skärmen har inga dåliga pixlar till exempel och det vill jag ju inte att nästa skall ha heller.

Finns det Cinema 23" skärmar som inte lider av image persistence? Om alla exemplar lider av det överväger jag nästan att häva köpet och ta en 20" skärm istället för att slippa strulet med verktygspaletter som ligger kvar osv.

Hur ser Apple Stores policy ut vit garrantiärenden? Försökte få klarhet i det via någon dansk på telefonsupporten men jag förstod bara hälften av det han sa.

Jag var väldigt orolig över att ha läst om alla problem som finns med apples skärmar innan jag fick min 23", som tur är fungerar den felfritt. Visst verkar det finnas problem med skärmarna men det är nog inte så stort som man kan tro då det är dom som har problem som skriver om det! Felanmäl monitorn och få den utbytt!

• Medlem
  • Täby
  • 2006-12-10 19:24

jag har en helt felfri 23" också... haft den i över 1år nu så det är inte en av dom nya... grymmt nöjd med den. Synd att det verkar vara som att spela på lotto om man köper en.

1
Bevaka tråden